هر دو پیکاپ فورد F150 الکتریکی و ریوین R1T الکتریکی موتور الکتریکی هستند (به ترتیب سومین و اولین وانتهایی که وارد بازار شدند)، اما فراتر از آن، این دو پیکاپ در حد زیادی با یکدیگر مشترک هستند
ریوین R1T 2022 ، یک پیکاپ فوق العاده توانا با سبکی خاص است. رانندگی با آن چه در جاده و چه خارج از جاده غیرقابل توقف و عالی است، و می تواند بسیار بیشتر از چیزی بزرگتر از تویوتا تاکوما را یدک بکشد و حمل کند. به همین دلیل است که در اولین مقایسه این وانت پیکاپ برقی، پیکاپ برقی GMC هامر 2022 را شکست داد – یک خودروی روزمره و آفرود محور .
نورپردازی فورد F150 برقی بسیار متفاوت است. F150 با هدف برقیسازی پیکاپ سایز کامل مدرن آمریکایی – پرفروشترین وانت در بازار است. اف-150 فورد F150 الکتریکی با تعریف «کار» به تخیل مالک در نظر گرفته شده است تا کار کند. خانواده ها به سفرهای جاده می روند.
برای اکثر خریداران پیکاپ F150 باید کاملا آشنا باشد. این F150 که صرفاً در پیکربندی محبوب کابین خدمه، با تخت کوتاه (5.5 فوت) موجود است، نشان می دهد که این F-150 الکتریکی است، تغییرات جزئی فلزی، میله های نور با عرض تمام جلو و عقب، برخی نشان ها، یک جلوپنجره مصنوعی. ، و اینکه محفظه موتور در حال حاضر یک مخزن عظیم 14.1 فوت مکعبی است
فورد F150 الکتریکی در زیر پوست با اف-150های گازسوز نیز تفاوت چندانی ندارد. این خودرو بر روی یک نسخه به شدت اصلاح شده از قاب F-150 گازی سوار می شود، با یک بسته باتری اختیاری 131 کیلووات ساعتی که بین و بالای ریل های قاب قرار گرفته است. قدرت به لطف دو موتور آهنربای دائمی که در آنها دیفرانسیلها را در F-150های چهار چرخ متحرک معمولی میبینید، نصب میشود. این دو موتور در اینجا ترکیب می شوند تا 580 اسب بخار نیرو، 775 پوند فوت گشتاور و 320 مایل برد با امتیاز EPA داشته باشند. (رعد و برق با بسته باتری کوچکتر 98 کیلووات ساعتی 426 اسب بخار قدرت و 230 مایل برد دارند). تغییر به موتورهای الکتریکی همچنین به فورد این امکان را داد که در مورد سیستم تعلیق F-150 تجدید نظر کند و اکسل متعارف F-150 و فنرهای برگی را با فنرهای مارپیچ جایگزین کند.
Rivian R1T احتمالاً برای خریدار پیکاپ معمولی ظاهری خارج از این دنیا دارد، اما تا آنجا که خودروهای برقی هستند، نسبتاً معمولی است. به جای فشار دادن باتری ها به دور یک قاب، بسته باتری 133 کیلووات ساعتی Rivian (در حال حاضر تنها باتری موجود) قاب است . در اطراف باتری بزرگ چهار موتور قرار گرفته است (نسخه دو موتوره در نظر گرفته شده است)، دو موتور در هر محور، برای ترکیب 835 اسب بخار، گشتاور 908 پوند فوت و 314 مایل برد مناسب هستند. مانند فورد، چهار گوشه R1T به طور مستقل فنر میشوند، اگرچه ریویان از فنرهای بادی، دمپرهای فعال و میلههای ضد غلتش هیدرولیکی جدید استفاده میکند .برای کمک به بهبود قابلیت کامیون. ابعاد مرتب تجهیزات مکانیکی R1T همچنین به Rivian این امکان را می دهد که در طراحی پیکاپ خارج از جعبه فکر کند. مانند فورد، ریوین R1T الکتریکی دارای یک تخت و یک تخت خشک (در این مورد 4.5 فوت) است، اما همچنین دارای مکانهای ذخیرهسازی اضافی، یعنی صندوق عقب و تونل دنده عبوری است که بین کابین و تخت قرار دارد.
زندگی با Rivian R1T و F-150 Lightning
اگر تا به حال زمانی را صرف رانندگی با F-150 ساختهشده در دهه گذشته کردهاید، لایتنینگ مثل خانهتان احساس میکند. آرون گلد، ویراستار ارشد، گفت: «چیزی که من از ابتدا دوست دارم آشنایی فوری است. “این مانند هر یک از ده ها F-150 است که من در دوران حرفه ای خود رانندگی کرده ام، با این تفاوت که ساکت تر و بسیار سریع تر است.” اگر از F-150 با دو توربوشارژ EcoBoost V-6 لذت می برید، اما می خواهید گوشت بیشتری را برای باند قدرت آن لمس کنید، واقعاً موتورهای دوقلوی لایتنینگ را دوست خواهید داشت. علیرغم لمس فرمان گشتاور تحت شتاب شدید، فورد بدون زحمت و با منبعی به ظاهر بی پایان قدرت می کشد. نزدیکترین آنالوگ احتراق داخلی این است که فورد به نحوی یک دیزل پاور استروک با خط قرمز 15000 دور در دقیقه مهندسی کند و آن را در یک F-150 فشرده کند.
قوای محرکه R1T این است اما بیشتر. R1T با دو برابر موتورهای سواری، سریعتر و مطمئنتر از فورد F150 الکتریکی است، بدون توجه به سطح، هرگز برای کشش یا چسبندگی تلاش نمیکند. هر دو کامیون آنقدر سریع هستند که برای خریدار معمولی تفاوتی ایجاد نمیکنند، اما میتوانید به نمودار زیر بروید تا عملکرد آنها در پیست را ببینید. شرم آور است که وسایل نقلیه الکتریکی توسط کسانی که به وضوح آنها را درک نمی کنند سیاسی شده اند – حقیقت این است که آمریکایی ها واقعاً چنین تجربیاتی را دوست خواهند داشت.
هر دو کامیون دارای حالت های ترمز با یک پدال دقیق با پین-افتادن هستند. اگر لازم باشد از خود پدال ترمز استفاده کنید، فورد طبیعی تر به نظر می رسد. جایی که این دو کامیون بیشتر از همه در جاده ها متمایز می شوند، نحوه رانندگی و هدایت آنهاست. لژیون خریداران کامیونهای سایز کامل آمریکا، در مسیری که فورد در مسیر حرکت میکند، قلمروی آشنا پیدا خواهند کرد. مانند F-150 استاندارد، سواری فورد F150 الکتریکی لابه نوعی محکم است اما شناور است و مانند اکثر کامیونهای بدنه روی قاب، کمی در اثر ضربههای شدیدتر میلرزد. هرگز تنبیه کننده یا خشن نیست، اما نمی تواند متفاوت تر از ریوین باشد. R1T در حالت پیشفرض درایو همهمنظوره، محکم و به خوبی کنترل میشود، تقریباً مانند این است که به سمت پایین به جاده فشار میآورد و سعی میکند ضربههایی را که به تازگی با آن مواجه شده است، کاهش دهد.
پویایی یکسانی در گوشه دو کامیون ظاهر می شود. فورد به لطف مرکز ثقل پایینترش، به مراتب بهتر از هر F-150 معمولی هدایت میشود، اما خود فرمان خودرو مانند کامیون است و نسبت کندی دارد. اما وزن و بازخورد خوب به شما این امکان را می دهد که رعد و برق را با دقت در جاده قرار دهید. فرمان R1T فنری و دقیق است، که همراه با گشتاور فوری ارائه شده توسط چهار موتور آن، منجر به پیکاپی می شود که احتمالاً تعداد زیادی از رانندگان خودروهای اسپرت را در یک جاده خوب شگفت زده خواهد کرد. گلد گفت: «فکر نمیکنم پیکاپی وجود داشته باشد که بتواند با ارزش سرگرمی R1T در منحنیها مطابقت داشته باشد.
کدام پیکاپ در خارج از جاده بهتر است؟
در خارج از جاده، ریوین R1T الکتریکی نسبت به فورد توانایی بیشتری دارد. با پنج حالت خارج از جاده (همه منظوره، راک کرال، رالی، دریفت، و شن – آخرین بهروزرسانی اخیر که از طریق هوا اضافه شده است)، موارد بسیار کمی وجود دارد که میتواند یک R1T را از پیادهروی متوقف کند. سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع به آن فاصله بسیار زیادی از سطح زمین می دهد، در حالی که دمپرهای هیدرولیک به Rivian کمک می کند تا هر چهار سطح زمین را حفظ کند. سیستم چهار موتوره آن نیز فوقالعاده چشمگیر است، ترکیبی از دندههای برد کم، کشش دیفرانسیلهای قفل شده و دقت موتورهای الکتریکی برای غلبه بر انواع موانعی که صاحب تویوتا لندکروزر را سرخ میکند.
فورد در خارج از جاده نیست، اما لزوماً بیجا هم نیست. لایتنینگ کنترل بدنه ای برای حرکت سریع در زمان دور شدن از آسفالت ندارد، اما در سرعت های آهسته تر، کامیون به راحتی از خاک های سخت بسته بندی شده و از میان ماسه های شل عبور می کند. در زمین های فنی تر، قفل دیفرانسیل عقب F-150 به کامیون کمک می کند حرکت رو به جلو را حفظ کند، اگرچه می تواند از دیفرانسیل جلو قفل کننده نیز استفاده کند، زیرا تمایل دارد چرخ جلوی سمت راننده را کمی بچرخاند. تلاش برای همگام شدن با R1T نتیجه ای جز ناامیدی و آسیب بدنی ندارد، اما اگر کارها را آهسته پیش بگیرید و خط خود را با دقت انتخاب کنید، فورد F150 الکتریکی شما را به جایی می رساند که باید بروید.
نبرد تخت ها
در نبرد تخت ها، فورد چند امتیاز به دست می آورد. با توجه به فورد F150 الکتریکی برای محموله 1606 پوندی و R1T با بار 1760 پوندی، هر دو از وزن آزمایشی محموله استاندارد 1500 پوندی ما شانه خالی کردند. Rivian به سادگی متوجه نشد که چیزی در پشت آن وجود دارد، در حالی که فورد شاهد بهبودهای جزئی در کیفیت سواری بود. برد تحت تأثیر حمل و نقل قرار نگرفت.
اما وقتی نوبت به خود تخت ها می رسد، لایتنینگ برتر است. نه تنها از R1T بزرگتر است، بلکه کار کردن و دسترسی به آن آسان تر است، با بسته های گوشتی تر، درب عقب خودکار بالا و پایین، و پله درب عقب و سطح کار. Rivian کمبود املاک و مستغلات خود را با تونل چرخ دنده خود جبران می کند (درهای آن نیز به عنوان پله است)، اما دسترسی به تخت به راحتی نیست و فلپ کامپوزیت که شکاف بین تخت و درب عقب را پر می کند، تمایل دارد. برای جمع آوری زباله فورد همچنین دارای پریزهای برق عقب قوی تری است (9.2 کیلووات در مقابل 1.5 کیلووات)، که برای اجرای ابزارهای با کشش بالا و سایر موارد بهتر است.
مسابقه یدک کشی
در حالی که فورد فضای بستر بهتری داشت، ریوین R1T الکتریکی ما را شگفتزده کرد که با تریلر آویزان شده از گیرهاش چقدر اعتماد به نفس بیشتری داشت. بار ما – ساسی و کورازون، دو اسب دوستانه که در یک تریلر خونگرم 22 فوتی، مجموعاً حدود 5200 پوند بارگیری شدهاند، به ظرفیت بکسل هر یک از کامیونها نزدیک نمیشوند (ریوین میتواند 11000 پوند، فورد 10000 پوند بکسل کند). این نشان دهنده چیزی بود که صاحب پیکاپ های سایز متوسط متوسط یدک می کشد.
Sassy و Corazon روی کشتی، F-150 Lightning بسیار شبیه F-150 معمولی بود که ما روی همین حلقه با آن یدک کشیدیم . گلد گفت: ” فورد F150 الکتریکی همانطور که ما انتظار داریم یک پیکاپ نیم تنی را یدک بکشد، به جز شتاب بسیار بهتر.” میتوانید حس کنید که تریلر کمی کامیون را در سرازیریها هل میدهد، اما این چیزی بیش از حد نیست – پایداری خوب.
جالب توجه است، درگیر کردن حالت یدککش/حمل در فورد، رانندگی با یک پدال را خاموش میکند، که رانندگی روان کامیون را دشوارتر میکند – به خصوص زمانی که بار شما روی چهار پایه دوکی قرار میگیرد. اگر در دسترس بود، ترجیح میدهیم با استفاده از حالت تک پدال بکسل کنیم. اثر ترمز مانند اگزوز اجازه می دهد تا عملکرد بکسل دقیق و قابل پیش بینی بیشتری نسبت به زمانی که پدال ترمز بخشی از معادله است.
همانطور که متوجه شدیم زمانی که ریوین R1T الکتریکی برنده کامیون سال شد، ریوین R1T الکتریکی با یک تریلر به خوبی از وزن خود مشت می زند . R1T یدک کشی را بدون دردسر روان می کند. ارائه قدرت کره ای، ترمز سنگین ترمز در حالت بکسل، حرکت طولانی پدال گاز، و سیستم تعلیق به خوبی مرتب شده، به ریوین احساس یک کامیون سنگین کم فشار را هنگام کشیدن بار می دهد. گلد گفت: ثبات بهتر از فورد و سواری بسیار بهتر. “کنترل موتور عالی، به خصوص برای شروع در شیب های تند.” بزرگترین مشکل ما این است که کنترلکننده ترمز تریلر ریوین R1T الکتریکی که از طریق چرخ شست سمت راست فرمان کار میکند – اجازه تنظیمات دقیق مشابه سوئیچ ترمز تریلر سنتی در فورد را نمیدهد.
کدام کامیون الکتریکی سیستم های کمک راننده بهتری دارد؟
ارزش نگاهی گذرا به سیستم های پیشرفته کمک راننده کامیون ها (ADAS) را دارد که هر کدام از آنها امکان رانندگی بدون هندز در بزرگراه ها و بین ایالت ها را فراهم می کند. راهاندازی Rivian، Driver+، کمتر صیقلیتر از این دو است. در حال حاضر در مناطق کمتری کار میکند (اگرچه Rivian دائماً در حال نقشهبرداری و اضافه کردن جادهها است) و اغلب خطوط خطوط را در آغوش میگیرد و با ترافیک یا رانندگی خیلی نزدیک یا مخفیانه در جلوی کامیون «برخورد» میکند. رانندگان قد بلندتر همچنین گزارش دادند که در دیدن نماد وضعیت Driver+ در اطراف لبه فرمان مشکل دارند. سیستم فورد که Blue Cruise نام دارد، از این دو بهتر است. همانطور که یک راننده انسانی رانندگی می کند، سیگنال های واضحی را ارسال می کند که چه زمانی ایمن است که دستان خود را از روی فرمان بردارید، و به شما اطلاع می دهد که چه زمانی نیاز به کنترل شما دارد با هشدارهای فراوان. هیچ کدام از این دو سیستم به خوبی Super Cruise جنرال موتورز نیستند.
شارژ F-150 Lightning و Rivian R1T
بزرگترین نگرانی در مورد خرید EV شارژ و برد است. علیرغم اینکه هر دو کامیون از نظر اندازه و برد باتری قابل مقایسه هستند (130 کیلووات ساعت و 320 مایل برای فورد، 133 کیلووات ساعت و 314 مایل برای ریوین)، ما در ابتدا از حداکثر نرخ شارژ لایتنینگ 150 کیلووات در مقابل 220 کیلووات ریوین نگران بودیم. هرچه باتری شما کندتر شارژ شود، زمان بیشتری را در حین سفر به یک شارژر سریع DC سطح 3 می گذرانید.
علیرغم نرخ شارژ بالاتر اولیه ریوین، در اوج 207 کیلووات عملکرد ضعیفی داشت. فورد بیش از حد عمل کرد (با قدرت 172 کیلووات) و توانست برای مدت طولانی تری به این نرخ بالاتر ادامه دهد. نتیجه نهایی این است که ریوین R1T الکتریکی 44 دقیقه طول کشید تا از حالت شارژ 5 درصد به 80 درصد برسد و F-150 Lightning نیز 50 دقیقه طول کشید تا همین کار را انجام دهد. با این حال، هیچ یک از این نتایج در تصویر بزرگ در مقایسه با قابلیت نرخ شارژ 350 کیلوواتی پیکاپ هامر EV و شورولت سیلورادو EV 2024 آینده ، چندان چشمگیر نیست. در اینجا امیدواریم که هر دو کامیونساز بتوانند از طریق بهروزرسانیهای هوایی، بهبودهای تدریجی در نرخ شارژ خود ایجاد کنند، همانطور که Rivian طولانی مدت ما قبلاً یک بار در طول اقامت خود با ما انجام داده است.
نکته قابل توجه: فورد F-150 لایتنینگ قابلیت بارگیری از وسیله نقلیه را ارائه می دهد – توانایی انتقال برق به خانه شما – از طریق یک شارژر 80 آمپری همراه. اگرچه این یک ویژگی تمیز است، اما ما در مورد کاربرد آن تردید داریم زیرا احتمالاً بیشتر مردم را ملزم می کند هزاران دلار برای ارتقای برق خانه های خود هزینه کنند و گزارش های اولیه از صاحبان شریک نصب فورد، Sunrun، تا حد زیادی نامطلوب است.
نرم افزار
نحوه تعامل ما با این دو کامیون به اندازه شارژ کردن مهم است. در اکثر خودروهای احتراق داخلی، نادیده گرفتن مجموعه نرمافزاری خودروساز و استفاده از تلفن یا برنامههای خود از طریق Apple CarPlay یا Android Auto برای اکثر کارها نسبتاً آسان است، اما در خودروهای الکتریکی، نرمافزار تعبیهشده نقش بزرگی در نحوه عملکرد خودرو و عملکرد خودرو ایفا میکند. چگونه از آن استفاده می کنیم
بومیان دیجیتال احتمالاً به سیستم Rivian خواهند رفت. سیستم Rivian که از طریق یک صفحهنمایش افقی 15.3 اینچی به سبک تسلا کار میکند، سریع، پاسخگو، بصری و غنی است و دارای عملکردهایی مانند یک برنامه بومی Spotify و یک Pet Comfort m ode است. (Pet Comfort دمای کابین را در حین پارک بین 68 تا 74 درجه نگه می دارد، به شرطی که حداقل 50 مایل برد باقی بماند. همچنین یک پیام پررنگ نشان می دهد که جانور شما در صفحه مرکزی ایمن است.)
همچنین مقابله با شارژ مجدد بسیار آسان است. Rivian یک صفحه نمایش شارژ اختصاصی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد حد شارژ خود را تنظیم کنید (70 درصد برای استفاده روزانه، 85 درصد برای برد طولانی و 100 درصد برای سفرهای جاده ای)، زمان شارژ را برای ساعات غیر اوج مصرف برنامه ریزی کنید و به صورت زنده مشاهده کنید. و اطلاعات شارژ تاریخی، مانند نرخ اوج شارژ فعلی یا کیلووات ساعت انرژی توزیع شده. با توجه به اینکه Electrify America (بزرگترین شبکه شارژ سریع کشور) چقدر می تواند دشوار باشد، این اطلاعات می تواند تفاوت بین شارژ سریع و شارژ طولانی باشد.
با این حال، کامل نیست. Rivian بیش از حد به دکمه های نرم متکی است. کارهای ساده در سایر وسایل نقلیه، مانند تغییر حالت های رانندگی، در R1T پیچیده شده است، زیرا برای دسترسی و تنظیم به چندین ضربه و منوهای مختلف نیاز دارند. آزاردهنده ترین دریچه های تهویه مطبوع کاملاً دیجیتالی هستند که کاری را که می توانید در عرض چند ثانیه با چشمان خود در جاده در فورد انجام دهید، به یک امر حواس پرت کننده و کشیده تبدیل می کند.
F-150 Lightning از برخی جهات بهتر است اما در برخی دیگر بدتر است. صفحه نمایش 15.5 اینچی پرتره موستانگ ماخ E (صفحه نمایش فورد F150 الکتریکی کمتر با دکمه های سخت تر معامله می شود)، صفحه نمایش فورد دارای یک دکمه تنظیم صدا و دکمه های نرم بزرگ و نسبتاً آسانی است که به راحتی قابل ضربه زدن هستند. فاقد حالت حیوان خانگی است (ویژگی که امیدواریم از طریق بهروزرسانی OTA اضافه شود)، اما دارای برخی بازیهای اساسی، برنامههای مخصوص کامیونها مانند ترازوهای حمل بار و Apple CarPlay و Android Auto است – دو مورد آخر بعید است اضافه شوند. به R1T.
با این حال، با نرم افزار فورد، جای زیادی برای بهبود وجود دارد. با نادیده گرفتن این واقعیت که سیستم فورد در پاسخگویی تاخیر دارد، متوجه شدیم که بسیاری از عملکردهای اصلی آن در منوها پنهان شده است – به خصوص در رابطه با اطلاعات شارژ. برای مشاهده اطلاعات ساده مانند وضعیت فعلی شارژ باتری یا تنظیم زمان خروج ترجیحی، حداقل سه ضربه تند وشدید زدن طول میکشد تا به منوی تنظیمات EV لایتنینگ بروید.
آزاردهنده تر این است که فورد F150 الکتریکی پس از هر بار شارژ به طور پیش فرض 90 درصد شارژ می شود، که از مالک می خواهد هر بار که می خواهد کمی محدوده اضافی را داشته باشد، در منو جستجو کند و محدودیت شارژ را به 100 درصد بازنشانی کند. در یک مورد، ما یک جلسه شارژ برای شارژ 100 درصدی داشتیم. وقتی در 88 درصد از کار افتاد، مجبور شدیم کامیون را از برق بکشیم و دوباره وصل کنیم تا جلسه جدیدی شروع شود، فقط برای اینکه فورد چند دقیقه بعد در 90 درصد جلسه را متوقف کرد و ما را مجبور کرد دوباره در رقص بدویم. علاوه بر این، هیچ راهی برای مشاهده نرخ شارژ فعلی خودرو یا مقدار کیلووات ساعت توزیع شده در طول یک جلسه وجود ندارد، اگرچه با یک پاپ آپ که به سرعت ناپدید میشود، نگاهی بسیار کوتاه به کیلووات ساعت مصرف شده پس از پایان جلسه دریافت میکنید. (برنامه تلفن فورد – همچنین به اندازه Rivian صیقلی نیست
کدام پیکاپ فضای داخلی بهتری دارد؟
اگرچه R1T یک مزیت نرم افزاری متمایز در فورد دارد، فورد یک مزیت سخت افزاری به همان اندازه در Rivian دارد. کابین فورد F150 الکتریکی که مستقیماً از F-150 های معمولی جدا شده است، به طرز مثبتی حجیم است و در هر معیار قابل تصوری که صحبت از حجم سرنشینان به میان می آید، از ریوین کوچکتر بهتر است. همچنین از نظر فضای ذخیرهسازی از R1T پیشی میگیرد و دارای حدود 12 جا لیوانی، جیبهای بزرگ درب، فضای ذخیرهسازی زیر صندلی تاشو در پشت، یک کف تخت و یک دسته بزرگ کنسول مرکزی است که درب آن بهصورت میز کار جمع میشود. برخی از قطعات نسبت به قیمت فورد بسیار پلاستیکی و سست هستند، اما لایتنینگ مکانی عالی برای گذراندن زمان و انجام کار است.
احساسات ما در مورد کابین R1T ظریف تر است. در مورد وسایل نقلیه، طراحی جذاب، فوقالعاده خوب ساخته شده است و ترکیبی دوستداشتنی از رنگها و مواد متناسب با قیمت R1T دارد. این خودرو به اندازه فوردها جادار نیست، اما به راحتی برای چهار بزرگسال جادار است و به طور کلی راحت است، اگرچه مسافران قد بلندتر از شکل پشتی صندلی عقب شکایت داشتند. با این حال، ذخیره سازی وجود ندارد. تنها چهار جا لیوانی در کل کامیون وجود دارد، جعبه دستکشی وجود ندارد، جیبهای در کوچک هستند، و کشوهای قابل نصب در صندلیهای جلو واقعاً خیلی باریک هستند که نمیتوان از آنها برای چیزهای معنادار استفاده کرد. این بدان معناست که کنسول مرکزی با اندازه متوسط و پد شارژ بیسیم به مکانهایی تبدیل میشوند که میتوانید همه چیزهایی را که در حین رانندگی با پیکاپ جمع میکنید، مانند تلفن، کلید، کیف پول، دستکش یا ابزار، روی هم انباشته کنید.
ارزش و حکم: کدام کامیون برنده می شود؟
در مورد این واقعیت که هر دوی این کامیون ها برای خریدار معمولی فوق العاده گران هستند، هیچ رقصی وجود ندارد. از نظر فنی، نسخه بلندمدت R1T Launch Edition ما با قیمت آزمایشی 76875 دلار ارزانتر از این دو است. مسئله این است که اگر امروز دقیقاً همان کامیون ما را بخرید، 96250 دلار خرج میکردید، زیرا ریوین قیمتهای R1T را افزایش داده است تا فضایی را برای نوع R1T دو موتوره آینده ایجاد کند و ارزش آن را بسیار کمتر از آن کند. زمانی بود
علیرغم اینکه فورد از قیمت اولیه مقرون به صرفه 41669 دلاری F-150 لایتنینگ تبلیغ می کند، محدوده گسترده لاریات F-150 لایتنینگ ما نیز دقیقاً ارزان نیست و 80839 دلار قیمت دارد. ما فکر میکنیم لایتنینگ XLT به دلیل تجهیزات مشابه و سطوح کیفیت داخلی، خرید بهتری است، اما خریداران همچنان به دنبال هزینه 74309 دلاری برای ارزانترین F-150 Lightning Extended Range، در حدود قیمت R1T دو موتوره وعده داده شده هستند.
ما مدتی را روی پیکربندیکنندههای فورد و ریوین صرف کردیم تا سطح تجهیزات کامیونهایمان را برابر کنیم و تصویر واضحتری از تفاوتهای قیمتی بین آنها ترسیم کنیم. از دست دادن فقط تمام نقاط اختیاری در F-150 آزمایشی ما، اما حفظ باتری با برد طولانی، روتختی اسپری شده و بسته Max Tow باعث می شود که برچسب فورد اندکی کاهش یابد و به 80689 دلار برسد. با استفاده از R1T Adventure به عنوان نقطه شروع (R1T Explore ارزانتر سیستم صوتی ممتازی برای مطابقت با Bang & Olufsen فورد ندارد)، لاستیکهای R1T خود را برای همهجانبه، بسته خارج از جاده، گزینه رنگهای درجه یک و قدرت را کنار گذاشتیم. – روکش tonneau کار می کرد اما یدکی اختیاری خود را در اندازه کامل نگه داشت (استاندارد در فورد) و شارژر دیواری اختیاری (استاندارد با باتری بزرگ F-150) را اضافه کرد. مجموعاً به 87645 دلار رسید که حدود 7000 دلار بیشتر از فورد بود.
کدام پیکاپ بهتر است؟
خوب، پیچیده است، زیرا آنها به وضوح خریداران مختلفی را هدف قرار می دهند و واقعاً پاسخ اشتباهی در اینجا به صورت فردی وجود ندارد. به نفع ریوین، دکل یدک کش بهتر، درگیر شدن بیشتر در پیاده رو، و توانایی بیشتری در خارج شدن از آن است، و نرم افزار آن تغییر از بنزین به برق را هموار می کند. اما فورد تقریباً خالی رانندگی می کند، تقریباً به همان اندازه یدک می کشد، و دارای یک تخت بسیار کاربردی تر و یک کابین جادارتر و راحت تر است. همچنین تقریباً به همان سرعت R1T شارژ می شود در حالی که در هر بار شارژ کمی دورتر می شود. تیم نرم افزاری فورد از چند ماه گذراندن در ریوین سود می برد، اما این راه حل آسان تری نسبت به افزودن فضای داخلی به R1T است.
با توجه به نبرد تندتر در هر منطقه دیگر، ما به دنبال ارزش گذاری هستیم. آیا ریویان 7000 دلار بهتر از فورد است؟ برای بسیاری از خریداران، توانایی برتر R1T در خارج از جاده، دینامیک در جاده، ظرفیت یدک کش، عناصر سبک زندگی و نرم افزار به درستی آنها را جلب می کند. اما پس از بررسی دقیق هر دو کامیون، فورد F-150 لایتنینگ 90 درصد از توانایی R1T، عملکرد شارژ مشابه، بستر بهتر و کابین کاربردی تر را با هزینه کمی کمتر ارائه می دهد. بنابراین لایتنینگ این دور را با موهای چانه چانه خود می گذراند، اما با توجه به سرعت تغییر ماشین ها و کامیون های ما توسط نرم افزار، ما در حال برنامه ریزی برای بررسی مجدد این مقایسه در 12 ماه یا بیشتر هستیم تا ببینیم آیا هنوز ارزش آن را دارد یا خیر. تاج.
مقام دوم: 2022 Rivian R1T Launch Edition
مزایا: رانندگی احمقانه در جاده، غیرقابل توقف، نرم افزار پیشرفته و کابین ممتاز.
معایب: قیمت تجدید نظر شده ارزش را تا حد زیادی کاهش داده است، فضای داخلی زیادی وجود ندارد، در تست های شارژ ضعیف عمل می کند.
حکم: حتی با این نتیجه، Rivian R1T یکی از بهترین خودروهای الکتریکی روی کره زمین باقی می ماند.
مقام اول: فورد F-150 لایتنینگ لاریات برد گسترده 2022
مزایا: رانندگی سریعتر و بهتر از هر F-150 در تاریخ، کابین بزرگ با حجم زیادی از فضای ذخیره سازی، منحنی شارژ قوی تردد در جاده را امکان پذیر می کند.
معایب: مجموعه نرمافزاری آن به اصلاح و دادههای عمیقتر نیاز دارد، نه به اندازه Rivian که هنوز هم گران است.
حکم: F-150 Lightning با نوک سبیل پیروز می شود – اما این نبرد همچنان به به روز رسانی های هوایی ادامه خواهد داد.
دیدگاهها ۱