[ad_1]
داستان کادیلاک در دو دهه پس از سال 2000 یکی از رویاهای تعقیب کننده بوده است. به جستجوی هنر و علم پرداخت. مانند هر خودروساز دیگری، به شدت به کراس اوورها و SUV ها توجه داشت. پس از آن خودروهای برقی متعهد شد و پروزه های مختلفی را رقم زد و هم اکنون نیز داستان جدیدی به نام کادیلاک CT5-V بلک وینگ را رو نمایی کرده است
تلاش برای برتری جستن از آلمانی ها در سدان های اسپرت. مانند بسیاری از تلاشهای کادیلاک در 20 سال گذشته، این کار نیز به نتیجه نرسید. اما کادیلاک CT5-V بلک وینگ 2022 ماشینی مثال زدنی است که باید 20 سال دیگر به عنوان یکی از بزرگترین سدان های اسپرت آمریکایی در تمام دوران ها طنین انداز شود.
اعداد پیشرانه اوج قدرت و عملکرد کادیلاک است: 668 اسب بخار و گشتاور 659 پوند بر فوت از یک موتور 6.2 لیتری سوپرشارژر V-8 با تزریق مستقیم که قاتل جنرال موتورز – LT4 است. شما میتوانید گیربکسهای انتخابی خود را برای جفت کردن با این هیولای ریختهگری آلومینیومی انتخاب کنید: یک گیربکس 10 سرعته خودکار یا استاندارد شش سرعته دستی Tremec.
عملکرد کادیلاک CT5-V بلک وینگ چقدر است؟
نسخه مجهز به گیربکس دستی کادیلاک CT5-V بلک وینگ 2022 برای اجراهای آزمایش خود، نمره a را کسب کرد. همچنین با یک ارتقاء عملکرد قابل توجه، پکیج ترمز جلو و عقب اختیاری کربن سرامیکی کادیلاک (9000 دلار) عرضه شد. اگرچه تیم آزمایش هنگام راهاندازی خودرو از توقف با مشکلاتی مواجه شد، CT5-V (در نهایت) تقریباً مطابق انتظار عمل کرد.
در واقع، شتاب ما از 0 تا 60 مایل در ساعت منعکس کننده چیزی بود که کادیلاک در برآوردهای خود به آن اشاره کرد، یک دور 3.6 ثانیه ای. اما این دقیقاً آسان نبود. اتصال CT5-V با وجود پیروی از کادیلاک بسیار دشوار است. گسترده دستورالعمل های راه اندازی، از جمله تخلیه تایرها تا 35 psi، که کمک کرد.
باتجربهترین آزمایشکننده ، ویرایشگر تست جاده، کریس والتون، نیز دست خود را برای راهاندازی صحیح CT5-V و هدایت نیروی شگفتانگیز خودرو در مسیر انجام داد. این در نهایت با رعد و برق راه خود را به بهترین زمان یک چهارم مایل 11.5 ثانیه در 127.5 مایل در ساعت رساند.
والتون گفت: «من نیز با شتلب کادیلاک CT5-V بلک وینگ مشکل داشتم. این یکی از آنهایی است که «شما نمیتوانید تا زمانی که دنده اول را بالا بیاورید به دریچه گاز باز کنید یا لاستیکهای عقب را برشته کنید». من ابتدا کنترل شتاب خودکار را امتحان کردم، سپس شروع به تنظیم دور شتاب و سیستم های لغزش لاستیک کردم. پس از شکست و برخی موفقیتها، یکی را پیدا کردم که روی سطح آزمایشی ما کار کرد: 4000 دور در دقیقه با لغزش 10 درصد، که خلاف منطق است، اما کار کرد. “
ترمزها نیز محل اختلاف تیم آزمایش بود. 102 فوت را برای توقف از سرعت 60 مایل در ساعت ثبت کرد – عددی قابل توجه، به ویژه با توجه به وزن 4067 پوندی CT5-V Blackwing – اما والتون دقیقاً شیفته چیزی نبود که وقتی پدال آهسته را فشار داد. او گفت: ترمزها سالم است. پدال بهطور غیرضروری محکم میشود، و تعدیل رها کردن در پدال را دشوار میکند. با این حال، تیم گزارش داد که دیسک های کربنی پس از کاهشهای مکرر سرعت به خوبی مقاومت میکنند.
اعداد پویا پویا هستند
CT5-V بلکوینگ یک دور 23.4 ثانیهای را با وزن 0.89 گرم (میانگین)، با M5 در 23.2 ثانیه در 0.92 گرم ثبت کرد. نه، از نظر دینامیکی کاملاً از M5 آلمانی برتری نداشت، اما برای یک سدان موتور جلو و محرک عقب با گیربکس دستی (M5 چهار چرخ متحرک با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته)، اعداد مناسبس بود. این برای خودرویی که اساساً در نسل اول و آخر خود قرار دارد، تأثیرگذار است. بله، این یک تکامل یافته از CTS-V است، اما کادیلاک CT5-V بلک وینگ 2022 ماشین خودش است، بلک وینگی که واقعاً می تواند پرواز کند.
مشخصات فنی | کادیلاک CT5 V بلک وینگ 2022 |
قیمت پایه | 84990 دلار |
قیمت به عنوان تست شده | 112,545 دلار |
طرح بندی خودرو | موتور جلو، RWD، 5 پاس، سدان 4 در |
موتور | 6.2 لیتر سوپرشارژ تزریق مستقیم OHV 16 سوپاپ 90 درجه V-8 |
پاور (SAE NET) | 668 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه |
گشتاور (SAE NET) | 659 پوند فوت @ 3600 دور در دقیقه |
انتقال | 6 سرعته دستی |
وزن محدود (F/R DIST) | 4067 پوند (54/46%) |
فاصله محوری | 116.0 اینچ |
طول x عرض x ارتفاع | 194.9 x 74.1 x 56.5 اینچ |
0-60 مایل در ساعت | 3.6 ثانیه |
ربع مایل | 11.5 ثانیه @ 127.5 مایل در ساعت |
ترمز، 60-0 مایل در ساعت | 102 فوت |
شتاب جانبی | 1.04 گرم (متوسط) |
MT شکل هشتم | 23.4 ثانیه @ 0.89 گرم (میانگین) |
EPA CITY / HWY / COMB FUEL ECON | 13/21/15 mpg |
حراج | اکنون |
منبع: www.motortrend.com
[ad_2]