[ad_1]
فصل 10 مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA با ورود WEC به یک دوره طلایی جدید، شاهد بزرگترین گرید قهرمانی تاریخ خواهد بود.
لیست ورودی FIA WEC 2022 شامل 39 شرکت کننده در تمام فصل از 12 کشور مختلف به علاوه رکورد تعداد تیم هایی است که در هایپرکار و LMP2 و دسته ها با هم رقابت می کنند.
در سالی که دهمین سالگرد FIA WEC خواهد بود، مسابقات قهرمانی بینالمللی اتومبیلهای ورزشی برتر جهان همچنان از قدرت به قوت خود ادامه میدهد.
معرفی رده هایپرکار در فصل گذشته شاهد هجوم تولیدکنندگان به WEC بود که پژو قرار است در سال 2022 به تویوتا، آلپاین و گلیکنهاوس در شبکه بپیوندد. آئودی، پورشه و فراری به علاوه سایرین در آینده بسیار نزدیک به دنبال آن خواهند بود.
تا آن زمان، لیست ورودی سال 2022 با نمایندگی تولید کننده قوی، تیم های در سطح جهانی و صف قابل توجهی از رانندگان از رشته های مختلف اتومبیل رانی بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد.
WEC همچنین یک سوخت تجدیدپذیر را برای سال 2022 اتخاذ خواهد کرد: TotalEnergies’ Excellium Racing 100. این امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) را حداقل 65 درصد در مقایسه با سوخت های فسیلی سنتی فراهم می کند.
کیفیت و تنوع ورودیها در هر چهار دسته، اقدامی بیوقفه در طول فصل شش دور ارائه میکند که از آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه و آسیا بازدید میکند.
آمار و ارقام کلیدی، فهرست ورودی WEC FIA 2022
- سی و نه ورودی به نمایندگی از 12 کشور: ایتالیا (8)، آلمان (6)، بریتانیا (5)، ایالات متحده (5)، فرانسه (5)، ژاپن (3)، سوئیس (2)، لهستان (1)، کانادا (1)، بلژیک (1)، اسلواکی (1)، RAF (1)
- شش ورودی در Hypercar، 15 در LMP2، پنج مورد در LMGTE Pro و 13 در LMGTE Am
- مارک های معتبر از جمله تویوتا، پژو، شورلت، فراری، پورشه، آلپاین و گلیکنهاوس
- دو زن در ترکیب حضور داشتند: ریچارد میل ریسینگ در LMP2 و آیرون دامز در LMGTE Am
هایپرکار
- قهرمان جهان، تویوتا گازو، مسابقه ای برای عرضه دو تویوتا GR010 هیبریدی با ریو هیراکاوای ژاپنی که جایگزین کازوکی ناکاجیما در خودروی شماره 8 می شود. بقیه ترکیب تیم بدون تغییر است
- پژو توتال انرژی دو هایپرکار هیبریدی پژو 9×8 را ارائه می دهد زیرا سازنده فرانسوی تویوتا را به چالش می کشد زیرا آنها در طول فصل در رده رده های بالای WEC قرار است به شبکه بپیوندند.
- Glickenhaus Racing وارد یک ورودی Glickenhaus 007 LMH با Olivier Pla برای رانندگی برای تیم آمریکایی می شود
- تیم Alpine ELF با استفاده از LMP1 غیرهیبریدی خود (Alpine A480 Gibson) به دسته برتر WEC باز می گردد و از سال 2022 به عنوان آماده سازی بیشتر برای کمپین LMDh خود در سال 2024 استفاده می کند.
- شرکت هایی مانند آئودی، فراری و پورشه به برنامه های توسعه مربوطه برای هایپرکار در طول فصل 2022 ادامه خواهند داد.
LMP2
- بزرگترین میدان LMP2 در تاریخ WEC با مجموع 15 ورودی (از 11 مورد در سال 2021) از نه کشور مختلف (بلژیک، فرانسه، بریتانیای کبیر، ایتالیا، لهستان، RAF، اسلواکی، سوئیس و ایالات متحده آمریکا)
- چهار تیم جدید: Team Penske، Prema Orlen Team، Vector Sport و Ultimate
- نامهای پر ستاره موتوراسپورت در LMP2 رقابت میکنند، از جمله رانندگان سابق فرمول یک رابرت کوبیکا، فیلیپه نصر، ویل استیونز، استبان گوتیرز و سباستین بوردایس. نیکو مولر، ستاره لوئیس دلتراز به همراه DTM از F2، در کنار چندین نام موفق دیگر مسابقات استقامتی مانند آنتونیو فلیکس دا کوستا، فیلیپ آلبوکرکی، الکس براندل، الیور جارویس، فیل هانسون، ماتیاس بچه و الکس لین، در لیست ورودی حضور دارند.
- قهرمان LMP2 WRT، Sean Gelael را در لیست سال 2022 خود فهرست می کند که از JOTA منتقل شده است.
- تیمهای بریتانیایی United Autosports و JOTA هر دو وارد کمپینهای دو ماشین میشوند. ویل استیونز جایگزین آنتونی دیویدسون در ماشین شماره 38 JOTA شد
- United Autosports جوانترین رقیب تاریخ WEC را به میدان میآورد: جاش پیرسون 16 ساله
- تیم مسابقه ریچارد میل با حضور راننده های زن بازمی گردد. راننده فرانسوی لیلو وادو تاکنون تایید شده است
- تیم پنسکه، نیروگاه موتورسواری ایالات متحده، اولین بازی خود را در WEC با دین کامرون، امانوئل کولارد و فیلیپه نصر انجام داد. تیمی از LMP2 برای آماده شدن برای همکاری با پورشه در هایپرکار استفاده می کند
- لباس موفق ایتالیایی Prema Orlen نیز با ترکیب قدرتمندی از رابرت کوبیکا، لوئیس دلتراز و لورنزو کلمبو به WEC ملحق شد.
- شماره 83 LMGTE Am برنده AF Corse فراری از LMGTE Am به LMP2 با فرانسوا پرودو، نیکلاس نیلسن و آلسیو روورا
LMGTE Pro
- شورلت به فراری و پورشه میپیوندد، زیرا هر سه مارک در نبرد تولیدکنندگان LMGTE Pro رودررو میشوند.
- فراری همچنان موفقترین سازنده GTE در تاریخ WEC است و این برند اکنون هفت عنوان را به دست آورده است
- پورشه قهرمانان جهانی GT 2018/2019 با پورشه 911 RSR – 19 بازگشت. تنها تغییر در خط تولید 2022 مایکل کریستنسن است که جایگزین نیل جانی در خودروی شماره 92 شده است.
- تیم آمریکایی Corvette Racing لیست تامی میلنر (ایالات متحده آمریکا) و نیک تاندی (بریتانیا) را برای رانندگی شورولت کوروت C8.R ارائه می کند.
- اولین حضور تمام وقت Corvette Racing در WEC علیرغم حضور منظم در Le Mans
LMGTE Am
- میدان LMGTE Am چند مارکی متشکل از 13 ورودی (5 اتومبیل فراری، 5 اتومبیل پورشه و 3 اتومبیل استون مارتین)
- بازگشت روح مسابقه (فراری) به دسته
- ترکیب تمام زنان با شماره 85 Iron Dames که توسط Rahel Frey جلوتر است
- نیکی تیم، دانمارکی محبوب، با شماره 98 تیم Northwest AMR در کنار پل دالا لانا و دیوید پیتارد به WEC بازگشت.
- بازگشت چندین تیم آشنا مانند AF Corse، Dempsey-Proton Racing، Team Project 1، Iron Lynx، D’Station Racing و GR Racing
محمد بن سلیم، رئیس FIA: “اعلام لیست ورودی مسابقات جهانی استقامت FIA همیشه یک لحظه مورد انتظار است. قهرمانی همچنان به رشد خود ادامه می دهد و لیست ورودی 2022 این واقعیت را کاملاً منعکس می کند. اعداد حتی بهتر از سال گذشته هستند، با تیم های برتر و رانندگان در کلاس جهانی که در هر چهار کلاس حضور دارند و به کیفیت کلی گرید کمک می کنند. در این میان، دسته هایپرکار وارد دومین سال خود می شود و به عنوان برترین کلاس قهرمانی به خوبی تثبیت می شود و پلت فرمی عالی برای سازندگان فراهم می کند. زمان های هیجان انگیزی برای قهرمانی در پیش است، چه در این فصل و چه در سال های آینده و این چیزی بسیار دلگرم کننده است.
پیر فیلون، رئیس باشگاه اتومبیلهای اوست: “مسابقه جهانی استقامت FIA مطمئناً به سن بلوغ رسیده است! برای جشن گرفتن 10 سال WEC، شبکه آغازین دارای تعداد بی سابقه ای از رقبا است. ریسکها امسال زیاد است و پیشرفتهای کلیدی، هم از نظر ورزشی و هم در راستای استراتژی CSR ما وجود دارد. برای مثال، ما به ویژه مفتخریم که شاهد معرفی سوخت زیستی 100٪ تجدیدپذیر، Excellium Racing 100، توسعه یافته توسط شریک ما TotalEnergies هستیم. من میخواهم برای همه رقبای کلاسهای Hypercar، LMP2 و GTE فصلی عالی آرزو کنم و مشتاقانه منتظر دیدن آنها در 18 مارس برای 1000 مایل Sebring هستم.
فردریک لکوین، مدیر عامل مسابقات جهانی استقامت FIA: «چه راه بهتری برای جشن گرفتن دهمین سالگرد WEC از رکوردشکنی تعداد خودروها در شبکه. ما نه تنها زمینه قوی و متنوعی در Hypercar و LMGTE Pro داریم، بلکه شاهد اعداد رکوردی در LMP2 و LMGTE Am هستیم که گواهی بر رشد مداوم قهرمانی ما است. آینده WEC بسیار روشن به نظر می رسد و ما مشتاقانه منتظر دیدن همه در Sebring برای شروع فصلی به یاد ماندنی هستیم.
[ad_2]