[ad_1]
آمار موقت آئودی پس از هفت روز شامل یک مقام اول، دو مقام دوم و سه مقام سوم در نتایج مرحله است. علاوه بر Sainz/Cruz، استفان پترهانسل برنده چهارده دوره داکار به همراه رانندهاش Edouard Boulanger و همچنین Mattias Ekström/Emil Bergkvist که تنها در دومین مسابقه رالی داکار خود شرکت میکنند، در این رکورد مشارکت داشتهاند.
جولیوس سیباخ، مدیر عامل Audi Sport GmbH و مسئول موتوراسپرت در آئودی می گوید: «روحیه ای که در تیم حاکم است باعث افتخار من است. انسجام در نیمه اول رالی نشان می دهد که این تیم جوان چقدر سریع به یک واحد تبدیل شده است. حتی مرحله آماده سازی نیز بسیار فشرده بود تا در ابتدا “آماده مسابقه” باشیم. از کاغذ سفید تا صحرا، ما تنها یک سال زمان توسعه پیچیده ترین وسیله نقلیه در تاریخ آئودی موتور اسپورت را داشتیم. برای من، انسجام در تیم برای موفقیت هایی که قبلاً به دست آمده، بسیار مهم است، که فراتر از آن چیزی است که تازه واردان می توانند در اولین داکار خود انتظار داشته باشند.”
پیچیدگی سه نمونه اولیه بسیار زیاد است: برای اولین بار، مفهوم درایو جایگزین یک نیروگاه الکتریکی را با یک باتری ولتاژ بالا و یک مبدل انرژی بسیار کارآمد ترکیب می کند. علیرغم یک مرحله آزمایشی بسیار کوتاه، سیستمهای هر سه خودرو بدون شکایت در شرایط سخت بیابانی روزمره کار میکنند.
با وجود تمام موفقیتهایش، آئودی در این مدت تقریباً 4700 کیلومتر با چالشهای خاص داکار روبهرو میشد. علاوه بر مشکلات ناوبری در روز دوم، آسیب های تعلیق همه شانس ها را از تیم سلب کردند. احتمالاً استفان پترهانسل در روز دوم به یک رینگ و استخوان جناغی پایینی تعلیق سمت چپ عقب روی یک سنگ آسیب رسانده است که منجر به آسیب های بعدی شده است. مرد فرانسوی باید منتظر کامیون مسابقه برای تعمیر بماند. رانندگی مستقیم بعدی به سمت بیواک، که در چنین مواردی معمول است، و در نتیجه ایست های بازرسی از دست رفت، علاوه بر این، 16 ساعت پنالتی را برای تیم به همراه داشت. پس از آن، برندگان سال گذشته کاملاً خود را در خدمت تیم قرار دادند و بارها به کارلوس ساینز کمک کردند تا کمک فنرها را در مراحل ششم و هفتم تغییر دهد. جولیوس سیباخ گفت: “این درجه یک بود و کیفیت و روحیه تیمی رانندگان ما را نشان می دهد.”
در حالی که تیم در حال حاضر پیشرفتهایی را در بسیاری از بخشهای خودرو در محل انجام میدهد، استفان درایر، رئیس توسعه مسابقات آئودی اسپورت، فهرستی از نقاط بهینهسازی میانمدت و بلندمدت دارد که با هر روز رالی پر میشود. ما شگفت زده شدیم که تنها موانع تاکنون در مناطق معمولی مانند تعلیق بوده است. درایر میگوید، این قابلتوجه است که مفهوم درایو نوآورانه و بسیار پر استرس ما تاکنون بیعیب و نقص عمل کرده است و عملکرد خودرو نیز مناسب است. در عین حال، ما می دانیم که راهپیمایی هنوز راه زیادی در پیش دارد. هدف ما این است که یک هفته دیگر با هر سه خودرو به جده برسیم. پس از طی بیش از 8000 کیلومتر، شرکت کنندگان در 14 ژانویه به مقصد رالی در شهر بندری در دریای سرخ خواهند رسید. در حال حاضر، ماتیاس اکستروم به عنوان بهترین راننده آئودی در رده چهاردهم کلی، کارلوس ساینز 25 و استفان پترهانسل در رتبه 71 قرار دارند.
مطالب اضافی
>> کیت مطبوعاتی داکار رالی
>> گالری رالی داکار
>> اطلاعات اولیه آئودی در رالی داکار
[ad_2]