مرسدس بنز AMG GT63 SE اولین هیبریدی پرفورمنس از مرسدس-AMG با تکیه بر فناوری های فرمول 1 تولید انبوه می شود. این خودرو شامل یک طرح محرکه متمایز با موتور الکتریکی و باتری در محور عقب و همچنین یک باتری با عملکرد بالا است. مرسدس AMG GT 63 SE PERFORMANCE عملکرد برتر و دینامیک رانندگی چشمگیر را با حداکثر کارایی به لطف پیشرانه ویژه خود ترکیب می کند. بنابراین مدل E PERFORMANCE DNA عملکرد رانندگی AMG را به آینده برقی منتقل می کند.
ترکیبی از موتور 4.0 لیتری V8 biturbo و موتور الکتریکی خروجی سیستم 620 کیلووات (831 اسب بخار) و حداکثر گشتاور سیستم بیش از 1400 نیوتن متر (1033 پوند فوت) تولید می کند. واکنش فوری پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب، افزایش سریع گشتاور و بهبود توزیع وزن، یک مدل جدید، تجربه رانندگی بسیار پویا همانطور که در فرمول 1، باتری به طور خاص برای تحویل و کشیدن سریع نیرو طراحی شده است. برد الکتریکی 12 کیلومتر (7 مایل) به شعاع عملیاتی عملی، به عنوان مثال در شهر یا مناطق مسکونی اجازه می دهد. مرسدس-ایامجی به همراه سفیر این برند در حال ایجاد زمینههای جدیدی در ارتباط با برقسازی است will.i.am: موسیقیدان مشهور جهان و برنده چندین جایزه گرمی، قهرمان کمپین بازاریابی «همه چیز جز ساکت» است. او نه تنها به این مفهوم کمک کرد، بلکه یک آهنگ اختصاصی برای ویدیوی انتشار نوشت. مرسدس-ایامجی به همراه سفیر این برند در حال ایجاد زمینههای جدیدی در ارتباط با برقسازی است will.i.am: موسیقیدان مشهور جهان و برنده چندین جایزه گرمی، قهرمان کمپین بازاریابی «همه چیز جز ساکت» است. او نه تنها به این مفهوم کمک کرد، بلکه یک آهنگ اختصاصی برای ویدیوی انتشار نوشت. مرسدس-ایامجی به همراه سفیر این برند در حال ایجاد زمینههای جدیدی در ارتباط با برقسازی است will.i.am: موسیقیدان مشهور جهان و برنده چندین جایزه گرمی، قهرمان کمپین بازاریابی «همه چیز جز ساکت» است. او نه تنها به این مفهوم کمک کرد، بلکه یک آهنگ اختصاصی برای ویدیوی انتشار نوشت.
رئیس هیئت مدیره مرسدس فیلیپ شیمر می گوید: “با عملکرد جدید مرسدس بنز AMG GT63 SE ما DNA برند خود را به آینده ای برقی منتقل می کنیم. با انجام این کار، مسیر فنی خود را دنبال می کنیم، چیزی که همیشه AMG را بسیار خاص و مطلوب کرده است. به طور کامل در Affalterbach توسعه یافته است. هیبریدی عملکرد سطح شگفت انگیزی از دینامیک رانندگی ارائه می دهد و به درستی برچسب فناوری جدید ما E PERFORMANCE را یدک می کشد. با این مفهوم جدید، ما همچنین به روی گروه های هدف جدیدی باز می شویم که مرسدس-AMG را به عنوان برند لوکس عملکردی قرن بیست و یکم تجربه خواهند کرد. حرکت ما به سمت الکتریکی سازی معمولی AMG با یک کمپین گسترده همراه است. و ما خوشحالیم که توانسته ایم شریک ویژه ای را برای این کار به دست آوریم. will.i.am ما را در این راه همراهی خواهد کرد.
یوخن هرمان، مدیر کل فنی مرسدس AMG GmbH می گوید: “Mercedes-AMG همیشه برای عملکرد برتر و حداکثر دینامیک رانندگی ایستاده است. بنابراین در توسعه استراتژی هیبریدی E PERFORMANCE از همان ابتدا واضح بود که ما یک مفهوم مستقل را برای AMG دنبال می کنیم که ارزش های اصلی برند ما را با راندمان بالا ترکیب می کند. اکنون مرسدس-AMG GT 63 SE PERFORMANCE جدید وارد تولید سری شده است. چیدمان موتور احتراقی در جلو و واحد محرک الکتریکی در محور عقب مزایای متعددی را ارائه می دهد. توزیع بهینه وزن، بهترین استفاده ممکن از گشتاور و انتقال نیرو بسیار سریع نوید پویایی رانندگی در بالاترین سطح را می دهد. این باتری با کارایی بالا، دو برابر چگالی توان باتری های درایو معمولی است و مانند بسیاری از اجزای دیگر، از فناوری فرمول1 الهام گرفته شده است. “
طراحی برجسته با بخش جلویی، بدنه عضلانی و فست بک پویا، ژن های اسپرت کوپه چهار در را برجسته می کند. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه سپر جلو مشخص است که بر اساس طراحی دو در AMG GT است. به نظر می رسد که از یک قالب ریخته می شود و به طور همگن در طراحی کلی خودرو ترکیب می شود. ورودیهای هوای بیرونی عریضتر هستند و بیشتر به سمت مرکز خودرو هدایت میشوند. جریان هوا از طریق سه باله عمودی به خنک کننده های چرخ هدایت می شود.
ویژگیهای انحصاری مرسدس بنز AMG GT63 SE در عقب شامل سپر عقب با فلپ شارژ یکپارچه و نام مدل با رنگ قرمز مشخص شده است. با هیبریدی، AMG همچنین لوله اگزوز دوقلو ذوزنقه ای شکل بیرونی را معرفی می کند. نشان “E PERFORMANCE” روی گلگیرها نشان دهنده درایو هیبریدی است. مانند تمام سری مدلها، رنگها و ویژگیهای تجهیزات متعددی برای نسخه هیبریدی موجود است. به عنوان مثال، چهار رنگ مات، پنج رنگ فلزی و دو رنگ غیر فلزی برای انتخاب وجود دارد. علاوه بر این، هفت رنگ جدید از محدوده سفارشی سازی گسترده وجود دارد. طراحی بیرونی را می توان با AMG Night Package II جدید یا ترکیبی از Night Package و Carbon Package بیشتر برجسته کرد. علاوه بر این، رینگ های 20 و 21 اینچی آلیاژی سبک جدید وجود دارد که هر کدام در دو نوع رنگی هستند. نسخه انحصاری نیز برای عملکرد هیبریدی موجود است.
مرسدس بنز AMG GT63 SE به عنوان پرچمدار جدید سری مدل، مجهز به تجهیزات گسترده ای است. تمام ارتقاءهای آخرین مدل فیس لیفت مانند سیستم تعلیق AMG RIDE CONTROL+ با سیستم دمپینگ جدید را دریافت کرده است. همچنین لنت ترمز کامپوزیتی با کارایی بالای سرامیکی AMG و سیستم چندرسانه ای MBUX با نمایشگرهای هیبریدی ویژه به صورت استاندارد در این خودرو قرار دارند.
سیستم چند رسانه ای MBUX با نمایشگرهای هیبریدی خاص در مرسدس بنز AMG GT63 SE
کابین خلبان صفحه عریض استاندارد دارای سیستم چندرسانه ای MBUX با نمایشگرها و عملکردهای هیبریدی خاص AMG است. در دسته ابزار، راننده می تواند محدوده الکتریکی، مصرف انرژی، خروجی و گشتاور موتور الکتریکی و دمای باتری و موتور الکتریکی را بخواند. گرافیک باکیفیت روی صفحه نمایش چند رسانه ای جریان قدرت کل سیستم درایو، دور در دقیقه، خروجی، گشتاور و دمای موتور الکتریکی و همچنین دمای باتری را به تصویر می کشد. سرنشینان صندلی عقب اطلاعاتی در مورد جریان انرژی و همچنین قدرت و گشتاور موتور الکتریکی در صفحه نمایش چندرسانه ای اختیاری خود دریافت می کنند.
فرمان AMG Performance در طراحی دو پره
فرمان استاندارد AMG Performance با طراحی متمایز دو پره و دکمه های کنترلی یکپارچه یکپارچه نیز ارزش افزوده ملموس و قابل مشاهده ای را ارائه می دهد. سه پره دوقلوی گرد استحکام را با سبکی ترکیب می کنند. دکمه های گرد فرمان AMG با نمایشگرهای درخشان و منطق عملیاتی چرخش و فشار عالی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. این اجازه می دهد تا عملکردهای مهم رانندگی و تمام حالت های رانندگی بدون نیاز به برداشتن دست ها از روی فرمان کنترل شوند. به عنوان یک ویژگی جدید، امکان انتخاب سطوح بازسازی درایو هیبریدی از طریق دکمههای فرمان وجود دارد.
بسیاری از انتخاب های فردی در فضای داخلی مرسدس بنز AMG GT63 SE موجود است. رنگهای انحصاری بر جنبه اسپرت یا لوکس مدل جدید پرچمدار تأکید دارند – به عنوان مثال ترکیب چرم ناپا انحصاری در مروارید خاکستری تیتانیوم/مشکی با دوخت متضاد زرد یا چرم ناپا ظریف در رنگ قهوهای ترافل/مشکی در تریم STYLE (الماسی) دوخت). علاوه بر این، انتخابی از پنج رنگ دیگر در چرم انحصاری ناپا STYLE وجود دارد: قهوه ای سینا، قرمز کلاسیک، آبی قایق بادبانی، سفید عمیق و خاکستری نوا. صندلیهای جلو و عقب کاملاً تک رنگ در رنگ داخلی انتخابشده هستند، همچنین دستههای دربها، لبههای چرمی کفپوشها و لبه فرمان.
جزئیات درایو هیبریدی پرفورمنس مخصوص AMG: موتور احتراقی در جلو، موتور الکتریکی در عقب
در AMG GT 63 SE PERFORMANCE، موتور 4.0 لیتری V8 biturbo با یک موتور الکتریکی همزمان با هیجان دائمی، یک باتری با عملکرد بالا که در Affalterbach توسعه یافته و سیستم چهار چرخ متحرک AMG Performance 4MATIC+ کاملاً متغیر ترکیب شده است. ترکیبی از موتور 4.0 لیتری V8 biturbo و موتور الکتریکی خروجی سیستم 620 کیلووات (831 اسب بخار) و حداکثر گشتاور سیستم بیش از 1400 نیوتن متر (1033 پوند فوت) تولید می کند. عملکرد رانندگی قدرتمندترین خودروی سری آفلترباخ تا به امروز به همین نسبت قابل توجه است: شتاب از حالت سکون تا 100 کیلومتر در ساعت (تخمینی 0 – 60 مایل در ساعت) فقط 2.9 ثانیه طول می کشد و 200 کیلومتر در ساعت (125 مایل در ساعت) در کمتر از ده ثانیه به دست می آید. شتاب تنها به 316 کیلومتر در ساعت ختم می شود.
موتور الکتریکی 150 کیلووات (201 اسب بخار) در محور عقب قرار دارد، جایی که با یک گیربکس دو سرعته با تعویض الکتریکی و دیفرانسیل عقب با لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی در یک واحد محرک الکتریکی فشرده (EDU) یکپارچه شده است. کارشناسان از این طرح به عنوان ترکیبی P3 یاد می کنند. باتری سبک وزن با کارایی بالا نیز در بالای محور عقب قرار دارد. این طراحی فشرده دارای مزایای متعددی است:
- موتور الکتریکی مستقیماً روی محور عقب عمل می کند و بنابراین می تواند نیروی خود را مستقیماً به نیروی محرکه تبدیل کند – برای افزایش بیشتر هنگام حرکت، شتاب گرفتن یا سبقت گرفتن.
- قدرت موتور الکتریکی ذاتاً می تواند با گشتاور کامل اعمال شود و امکان شروع به خصوص چابک را فراهم می کند.
- علاوه بر این، به لطف دیفرانسیل عقب یکپارچه با کنترل الکترونیکی لغزش محدود، راننده بلافاصله افزایش عملکرد قابل توجهی را تجربه می کند: مدل هیبریدی در هنگام شتاب گیری از پیچ ها حتی چابک تر است و کشش بیشتر و در نتیجه ایمنی بیشتری در رانندگی ایجاد می کند.
- هنگامی که لغزش در محور عقب افزایش می یابد، نیروی محرکه موتور الکتریکی نیز در صورت نیاز برای کشش بیشتر به چرخ های جلو منتقل می شود. اتصال مکانیکی چرخ محرک کاملاً متغیر این امر را با استفاده از میل پایه و محورهای محرک چرخ های جلو ممکن می سازد.
- قرارگیری روی محور عقب، وزن و همچنین توزیع بار محور را در خودرو بهبود میبخشد و در نتیجه مبنایی برای هندلینگ قانعکننده است.
- مفهوم AMG راندمان بازسازی بسیار بالایی را ارائه می دهد، زیرا این سیستم فقط حداقل تلفات مکانیکی و هیدرولیکی را از موتور و گیربکس امکان پذیر می کند.
- گیربکس دو سرعته خودکار در محور عقب با نسبت دنده کالیبره شده مخصوص آن، انتشار گشتاور چرخ بالا را برای شروع چابک به خروجی مداوم ایمن در سرعت های بالاتر تضمین می کند. یک محرک الکتریکی دنده دوم را حداکثر با سرعت 140 کیلومتر در ساعت (87 مایل در ساعت) درگیر می کند که مطابق با حداکثر سرعت موتور الکتریکی در حدود 13500 دور در دقیقه است.
- با افزایش عملکرد به دلیل موتور الکتریکی اضافی، تیم توسعه همچنین توانست کارایی کل خودرو را به طور موازی بهبود بخشد – و آلایندگی کمتر و همچنین مصرف کمتری را به دست آورد.
با الهام از فرمول 1، توسعه یافته در Affalterbach: باتری AMG با عملکرد بالا
هنگام تعریف استراتژی برق رسانی، از همان ابتدا مشخص بود که تمام اجزای ضروری در آفلترباخ توسعه خواهند یافت. در قلب این باتری AMG با کارایی بالا (HPB) قرار دارد. توسعه این باتری لیتیوم یونی از فناوریهایی الهام گرفته شده است که قبلاً خود را در سختترین شرایط در خودروهای مسابقهای هیبریدی فرمول 1 تیم مرسدس AMG پتروناس F1 ثابت کردهاند. در طول توسعه، تبادل پر جنب و جوش دانش متخصص بین موتورهای فرمول 1 موتورهای با کارایی بالا (HPP) در بریکسورث و مرسدس AMG در افالترباخ صورت گرفت. باتری با کارایی بالا AMG قدرت بالایی را ترکیب می کند که می توان آن را به طور متوالی با وزن کم فراخوانی کرد تا عملکرد کلی خودرو را افزایش دهد. جذب سریع انرژی و چگالی توان بالا به این موارد اضافه شده است.
خروجی پیوسته 70 کیلو وات و پیک خروجی 150 کیلووات
باتری با کارایی بالا مرسدس بنز AMG GT63 SE دارای ظرفیت 6.1 کیلووات ساعت، 70 کیلووات خروجی مداوم و 150 کیلووات (201 اسب بخار) حداکثر توان برای ده ثانیه است. وزن کم تنها 89 کیلوگرم (196 پوند) امکان چگالی توان بسیار بالای 1.7 کیلووات بر کیلوگرم را فراهم می کند. برای مقایسه: باتری های معمولی بدون خنک کردن مستقیم سلول ها حدود نیمی از این رقم را به دست می آورند. شارژ از طریق شارژر AC داخلی 3.7 کیلوواتی، در ایستگاه شارژ، جعبه دیواری یا سوکت خانگی انجام می شود. باتری برای تحویل سریع و کشش نیرو طراحی شده است، نه برای طولانی ترین برد ممکن. با این وجود، برد الکتریکی 12 کیلومتری (7 مایل) امکان شعاع عملیاتی عملی را فراهم می کند، به عنوان مثال، برای رانندگی آرام و بدون آلایندگی از یک منطقه مسکونی تا حومه شهر یا به بزرگراه.
فشار نوآوری: خنک سازی مستقیم سلول های باتری مرسدس بنز AMG GT63 SE
اساس کارایی بالای باتری AMG 400 ولت، خنککننده مستقیم ابتکاری است: برای اولین باردر مرسدس بنز AMG GT63 SE یک خنککننده با تکنولوژی بالا مبتنی بر یک مایع نارسانای الکتریکی در اطراف تمام سلولهای 560 جریان مییابد و آنها را به صورت جداگانه خنک میکند. هر باتری برای تحویل بهینه انرژی به دمای مشخصی نیاز دارد. اگر باتری خیلی سرد یا خیلی داغ شود، گاهی اوقات به طور قابل توجهی برق را از دست می دهد، یا باید تنظیم شود تا در صورت افزایش حرارت بیش از حد، آسیبی نبیند. بنابراین دمای یکنواخت باتری تأثیر تعیین کننده ای بر عملکرد، عمر مفید و ایمنی کلی آن دارد. سیستم های خنک کننده معمولی که فقط با هوا یا کل بسته باتری به طور غیرمستقیم با آب خنک می شوند، به سرعت به محدودیت های خود می رسند – به خصوص که به دلیل افزایش تراکم انرژی سلول ها، نیازها همچنان در حال افزایش است.
برای خنکسازی مستقیم مرسدس بنز AMG GT63 SE ، متخصصان AMG مجبور شدند ماژولهای خنککننده جدیدی را ایجاد کنند که تنها میلیمتر ضخامت دارند. حدود 4 گالن مایع خنککننده از بالا به پایین، از طریق کل باتری از کنار هر سلول با کمک یک پمپ الکتریکی با کارایی بالا بهویژه توسعهیافته، جریان مییابد، همچنین از طریق مبدل حرارتی روغن/آب که مستقیماً به باتری متصل است، جریان مییابد. این گرما را به یکی از دو مدار کم دمای خودرو (LT) هدایت میکند و از آنجا به رادیاتور LT در جلوی خودرو که در هوای بیرون رها میشود. این سیستم برای اطمینان از توزیع یکنواخت گرما در باتری طراحی شده است.
نتیجه این است که باتری همیشه در یک پنجره دمای کارکرد ثابت و بهینه با میانگین 113 درجه فارنهایت قرار دارد، مهم نیست که هر چند وقت یکبار شارژ یا دشارژ می شود. ممکن است هنگام رانندگی با سرعت بالا از میانگین دما فراتر رود. بنابراین مکانیسمهای حفاظتی به گونهای پیکربندی شدهاند که حداکثر عملکرد را میتوان از باتری به دست آورد و سپس سطح دما را با خنک کردن مستقیم کاهش داد. سیستم های خنک کننده معمولی نمی توانند با این مشکل کنار بیایند و باتری دیگر نمی تواند به طور کامل از پتانسیل خود استفاده کند. این مورد در مورد باتری AMG با کارایی بالا صدق نمی کند: حتی در طول دورهای سریع در حالت هیبریدی در مسیر مسابقه، که در آن شتاب (باتری تخلیه می شود) و کاهش سرعت (باتری شارژ می شود) مکرر است، سیستم ذخیره انرژی عملکرد بالای خود را حفظ می کند. ظرفیت.
تنها خنک کننده مستقیم موثر امکان استفاده از سلول هایی با چگالی توان بسیار بالا را فراهم می کند. به لطف این راه حل فردی، سیستم باتری به خصوص سبک و فشرده است. وزن کم همچنین به دلیل مفهوم شینه صرفه جویی در مواد و ساختار تصادفی سبک وزن و در عین حال قوی محفظه آلومینیومی است. بالاترین سطح ایمنی را تضمین می کند.
استراتژی عملیاتی: برق همیشه در دسترس است
استراتژی عملیاتی اصلی از پاورپک هیبریدی خودروی مسابقه ای فرمول 1 مرسدس-ای ام جی پتروناس گرفته شده است. همانطور که در کلاس برتر موتوراسپرت، حداکثر نیروی محرکه همیشه در زمانی که راننده به آن نیاز دارد در دسترس است – به عنوان مثال، برای شتاب گیری قدرتمند از پیچ ها یا هنگام سبقت گرفتن. توان الکتریکی همیشه می تواند از طریق عملکرد بازسازی بالا و شارژ مجدد بر حسب تقاضا، فراخوانی و مکرراً تولید شود. مفهوم باتری مستقل سازش بهینه بین حداکثر دینامیک رانندگی و راندمان معاصر را امکان پذیر می کند. همه اجزا کاملاً هماهنگ هستند: افزایش عملکرد را می توان مستقیماً تجربه کرد.
هفت حالت رانندگی AMG DYNAMIC SELECT “Electric”، “Comfort”، “Sport”، “Sport+”، “RACE”، “Slippery” و “Individual” دقیقاً برای فناوری جدید درایو پیکربندی شده اند و بنابراین رانندگی گسترده ای را ارائه می دهند. تجربه – از بسیار کارآمد تا بسیار پویا. حالتهای رانندگی پارامترهای مهمی مانند پاسخ سیستم درایو و گیربکس، ویژگی فرمان، میرایی سیستم تعلیق یا صدا را تنظیم میکنند. حالت ها را می توان با استفاده از کلید راکر در کنسول مرکزی یا دکمه های فرمان AMG انتخاب کرد.
معمولاً هنگامی در مرسدس بنز AMG GT63 SE موتور الکتریکی روشن است، هیبریدی پرفورمنس در حالت رانندگی راحت (“حالت بیصدا”) بیصدا شروع میشود. در دسته ابزار، نماد “آماده” نشان می دهد که وسیله نقلیه آماده رانندگی است. علاوه بر این، صدای راهاندازی قدرتمند و پرصوتی که نمونهای از AMG است در فضای داخلی از طریق بلندگوهای خودرو به عنوان بازخورد صوتی که آمادگی برای حرکت را نشان میدهد، منتشر میشود. برای به حرکت درآوردن هیبریدی AMG Performance، فشار جزئی روی پدال گاز کافی است.
هنگام رانندگی با نیروی تمام الکتریکی، سیستم هشدار صوتی خودرو که از نظر قانونی مورد نیاز است به اطراف هشدار می دهد که مرسدس بنز AMG GT63 SE در حال نزدیک شدن است. یک صدای AMG با فرکانس پایین و وابسته به سرعت با ترکیب ویژه از طریق بلندگوهای تکی در جلو و عقب به بیرون منتشر می شود. صدا همچنین می تواند در یک سطح پایین در فضای داخلی به عنوان بازخورد صوتی برای مسافران شنیده شود. در اتحادیه اروپا این سیستم تا سرعت 20 کیلومتر در ساعت (12 مایل در ساعت) و در ایالات متحده آمریکا تا حدود تقریباً فعال است. 30 کیلومتر در ساعت (18 مایل در ساعت). پس از آن، سیگنال رانندگی به طور هماهنگ تا حدود. 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت).
در سرعتهای بالاتر، مشتری میتواند با استفاده از دکمههای صدا در کنسول مرکزی یا روی فرمان (که با نماد موج فرکانس مشخص میشود) تجربه صدای مورد نظر خود را بین «متعادل» و «قدرتمند» انتخاب کند: هنگام رانندگی با نیروی تمام الکتریکی، یک تجربه صوتی محتاطانه یا قدرتمند ایجاد می شود. هنگامی که موتور احتراق روشن می شود، تنظیم انتخاب شده بر صدای سیستم اگزوز تأثیر می گذارد. در هر شرایطی، یک چیز ثابت می ماند: هیبریدی Performance بلافاصله با صدایش به عنوان یک AMG قابل تشخیص است.
- حالت رانندگی “الکتریکی”: تمرکز بر تجربه رانندگی الکتریکی است. رانندگی تمام الکتریکی از حالت سکون تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت (80 مایل در ساعت) با موتور احتراقی خاموش امکان پذیر است. اتصال مکانیکی به اجزای AMG Performance 4MATIC+ به این معنی است که سیستم تمام چرخ محرک همیشه در دسترس است: اگر چرخهای عقب به طور ناگهانی لغزش بیش از حد داشته باشند، نیروی موتور الکتریکی از طریق میل جلویی و محورهای محرک به چرخهای جلو نیز منتقل میشود. هنگامی که باتری تمام می شود یا راننده تقاضای نیروی بیشتری می کند، کنترل هوشمند عملیاتی به طور خودکار به حالت رانندگی “Comfort” تغییر می کند و موتور احتراقی برای تامین نیروی محرکه روشن می شود.
- حالت رانندگی “راحتی”: راه اندازی بیشتر برقی است. موتور احتراقی و موتور الکتریکی متناسب با نیازهای هر موقعیت – با درایو الکتریکی در سرعت های پایین، به عنوان مثال در مناطق مسکونی یا در داخل شهر، رانندگی هیبریدی با موتور احتراقی و موتور الکتریکی در حومه شهر و بزرگراه کار می کنند. به طور کلی، نتیجه یک تجربه رانندگی هماهنگ و مصرف بهینه است که بخشی از آن به لطف تغییرات اولیه گیربکس AMG SPEEDSHIFT MCT-9G است. سیستم تعلیق و فرمان با تاکید بر راحتی پیکربندی شده اند. تمرکز فرمان بر روی بهره وری انرژی است، به طوری که می توان مصرف سوخت و آلاینده ها را کاهش داد. ویژگی بارز اسپورت و چابکی AMG حفظ شده است.
- حالت رانندگی “اسپرت”: شروع با موتور احتراقی و موتور الکتریکی و تعامل موقعیتی دو درایو. یک تقویت اضافی از موتور الکتریکی آزاد می شود. تجربه رانندگی اسپورت به دلیل واکنش چابکتر پدال گاز، زمانهای کوتاهتر تعویض دنده و کاهش زودتر دنده. سیستم تعلیق و فرمان پویاتر.
- حالت رانندگی “Sport+”: شروع با موتور احتراقی و موتور الکتریکی و تعامل موقعیتی دو درایو. حتی افزایش عملکرد بالاتر. شخصیت بسیار اسپورت به لطف پاسخ چابک تر دریچه گاز و مداخله گشتاور هدفمند در هنگام تعویض دنده با غیرفعال کردن سیلندر برای زمان بهینه تعویض. افزایش سرعت در حالت آماده به کار برای راه اندازی سریعتر. تنظیم پویاتر برای سیستم تعلیق، فرمان و پیشرانه.
- حالت رانندگی “RACE”: برای رانندگی بسیار پویا در مسیرهای بسته مسابقه. در این حالت، تمام پارامترها برای حداکثر کارایی پیکربندی می شوند، با شروع موتور احتراقی و موتور الکتریکی و تعامل موقعیتی دو درایو. قدرت تقویت کامل الکتریکی از موتور الکتریکی برای پشتیبانی از موتور احتراقی در هنگام شتاب گیری سخت. شارژ مجدد باتری قوی در تقاضای کم انرژی برای حداکثر در دسترس بودن برق.
- حالت رانندگی “لغزنده”: بهینه شده برای شرایط جاده لغزنده، با کاهش قدرت و منحنی گشتاور صاف. تنظیم رانندگی تمام الکتریکی و بازسازی غیرفعال می شود.
- حالت رانندگی “انفرادی”: سفارشی سازی فردی درایو، گیربکس، AMG DYNAMICS، شاسی، فرمان و سیستم اگزوز.
کنترل دینامیک خودرو نیز از پیشرانه هیبریدی سود می برد. به جای ترمزگیری توسط ESP®، موتور الکتریکی می تواند به محض اینکه چرخ علامت لغزش بیش از حد را بدهد، کشش را نیز کنترل کند. برای انجام این کار، سیستم کنترل هوشمند، گشتاور محرک موتور الکتریکی را که از طریق دیفرانسیل عقب با لغزش محدود به چرخ منتقل میشود، کاهش میدهد. نتیجه این است که ESP® اصلاً یا فقط بعداً نیازی به مداخله ندارد. مزیت: بنابراین موتور احتراق را می توان با گشتاور بالاتری کار کرد که هم چابکی را پس از آن بهبود می بخشد و هم کارایی را افزایش می دهد. علاوه بر این، در غیر این صورت قدرت از دست رفته در هنگام ترمز می تواند برای شارژ باتری استفاده شود.
بازسازی در چهار مرحله قابل انتخاب است
از آنجایی که باتری با کارایی بالا به لطف خنک کننده مستقیم، همیشه در پنجره دمای بهینه حدود 45 درجه قرار دارد، بازسازی را نیز می توان بهینه کرد – به طور معمول باتری با قدرت بازسازی بالا به شدت گرم می شود، بنابراین بازیابی انرژی باید محدود شود.
بازسازی زمانی شروع می شود که رانندگان پای خود را از روی پدال گاز بر می دارند، یعنی در حالت اورران بدون دست زدن به پدال ترمز. این کار باتری را شارژ می کند و یک گشتاور ترمز قوی ایجاد می کند – ترمزهای چرخ در معرض سایش کمتری قرار می گیرند یا بسته به سطح بازسازی و وضعیت ترافیک، اصلاً لازم نیست اعمال شوند. راننده می تواند چهار سطح مختلف بازسازی را با استفاده از دکمه فرمان سمت راست AMG انتخاب کند. این در همه حالتهای رانندگی به استثنای “لغزنده” اعمال میشود، سپس بازیابی انرژی بسته به حالت رانندگی انتخابی بهطور متفاوتی پیکربندی میشود.
- سطح 0: خودرو مانند یک موتور احتراقی معمولی با گیربکس دستی رفتار می کند، جایی که کلاچ آزاد می شود و با رها شدن پدال گاز با کمترین مقاومت حرکت می کند. سطح بازسازی بسیار پایین است و فقط برای حفظ منبع تغذیه خودرو مفید است. با خاموش شدن موتور احتراقی، تلفات اصطکاک در پیشرانه به حداقل می رسد.
- سطح 1: این تنظیم استانداردی است که در آن بازسازی برای راننده قابل توجه است و به طور مناسب با کاهش سرعت موتور احتراقی معمولی که کلاچ آن درگیر است مطابقت دارد.
- سطح 2: بازسازی قوی تر، پدال ترمز در هنگام حرکت در ترافیک به سختی نیاز به فشار دادن دارد.
- سطح 3: حداکثر بازیابی انرژی، رانندگی با یک پدال را مانند یک ماشین تمام الکتریکی ممکن می کند. بسته به وضعیت رانندگی، بیش از 100 کیلو وات توان را می توان به باتری برگرداند.
- ویژگی خاص حالت رانندگی RACE: در مسیر مسابقه، راننده میخواهد حداکثر زمان ممکن را از هر ترمزگیری خارج کند. در حالت رانندگی “RACE”، بازسازی به طور خودکار در سطح 1 تنظیم می شود تا امکان تکرارپذیرترین رفتار وسیله نقلیه ممکن را در محدودیت ها فراهم کند.
یکی دیگر از مزایای بازسازی این است که وسیله نقلیه هنگام رانندگی از تپه های شیب دار سرعت خود را افزایش نمی دهد. بنابراین این سیستم مانند ترمز موتور عمل می کند، اما انرژی را نیز به باتری می رساند.
موتور بیتوربو 4.0 لیتری AMG V8 با توربوشارژرهای دوقلو
AMG GT 63 SE PERFORMANCE به عنوان برترین مدل جدید در این محدوده، از عملکرد موتور 4.0 لیتری V8 AMG biturbo با قدرت 470 کیلووات (630 اسب بخار) و حداکثر گشتاور 900 نیوتن متر (664 پوند فوت) بهره می برد. در یک باند دور در دقیقه گسترده از 2500 تا 4500 دور در دقیقه در دسترس است. این کاملاً با موتور الکتریکی هماهنگ است که حداکثر 320 نیوتن متر (236 پوند فوت) را از همان ابتدا ارائه می دهد.
دو توربوشارژر دوقلو تا حدی مسئول خروجی توان بالا هستند و واکنش بهینه در دورهای پایین موتور را با افزایش قدرت در دورهای بالاتر موتور ترکیب میکنند. علاوه بر این، محفظه توربین به دو گذرگاه جریان تقسیم می شود که به موازات یکدیگر قرار دارند. همراه با دو مجرای مجزا در منیفولد اگزوز، این امکان را فراهم می کند تا تکانه گازهای خروجی را که روی چرخ توربین عمل می کنند به صورت جداگانه کنترل کنید. یک مجرا توسط گازهای خروجی سیلندرهای اول و دوم یک بانک سیلندر تغذیه می شود و دیگری توسط گازهای خروجی سیلندر سوم و چهارم تغذیه می شود. هدف این است که سیلندرهای منفرد از اثرات نامطلوب متقابل بر چرخه گاز جلوگیری کنند. این امر فشار برگشت گاز خروجی را کاهش می دهد و تبادل گاز را بهبود می بخشد.
استارت-ژنراتور تسمه محور واحدهای فرعی را تامین می کند
استارت ژنراتور تسمه محور (RSG) دینام و استارت را در یک جزء ترکیب می کند و توان خروجی 10 کیلو وات (13 اسب بخار) دارد. موتور احتراقی را روشن می کند و تامین اولیه واحدهای جانبی مانند تهویه مطبوع یا چراغ های رانندگی را تضمین می کند، به عنوان مثال، زمانی که وسیله نقلیه در چراغ راهنمایی است و سطح شارژ باتری ولتاژ بالا دیگر برای پشتیبانی از آن کافی نیست. سیستم برق روی برد کم ولتاژ. RSG به ویژه پاسخگو است زیرا در سیستم الکتریکی ولتاژ بالا 400 ولت یکپارچه شده است.
سیستم تعلیق AMG RIDE CONTROL+ به صورت استاندارد، با گستردگی گسترده بین پویایی و راحتی
سیستم تعلیق AMG RIDE CONTROL+ مبتنی بر سیستم تعلیق بادی چند محفظه با کنترل سطح خودکار، همراه با میرایی قابل تنظیم تطبیقی و الکترونیکی است. این سیستم میرایی در مدل های کوپه 4 در AMG GT کاملاً جدید است: برای اولین بار از دو شیر فشار شکن استفاده می شود. این دریچههای کنترلی متغیر پیوسته، که در خارج از دمپر قرار گرفتهاند، اجازه میدهند تا نیروی میرایی با شرایط مختلف رانندگی و حالتهای رانندگی با دقت بیشتری تنظیم شود: یک سوپاپ میرایی برگشتی را کنترل میکند، یعنی نیرویی که هنگام برگشت چرخ ایجاد میشود، و دیگری کنترل میکند. میرایی تراکم هنگام فشرده شدن چرخ مراحل برگشت و فشرده سازی مستقل از یکدیگر کنترل می شوند.
مهندسان توسعه AMG توانستند تمایز بین اسپرت و راحتی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، از جمله با افزایش شکاف بین حداقل و حداکثر ویژگی های نیروی میرایی و با ارائه انعطاف پذیری بیشتر در طراحی نقشه. با توجه به طراحی خاص سوپاپ ها، دمپر به سرعت و حساس به تغییر سطوح جاده و شرایط رانندگی واکنش نشان می دهد.
راننده میتواند تنظیمات اولیه را از طریق حالتهای رانندگی AMG DYNAMIC SELECT از قبل انتخاب کند: با فشار دادن یک دکمه، ویژگیهای هندلینگ تغییر میکند، برای مثال، از پویایی کامل در حالت “Sport+” به کروز روان در تنظیمات “Comfort”. علاوه بر این، تنظیم را می توان در سه مرحله مستقل از حالت های رانندگی از طریق یک دکمه اختصاصی تنظیم کرد.
هیبریدهای AMG Performance همچنین دارای سیستم یکپارچه کنترل دینامیک خودرو AMG DYNAMICS هستند. این بر استراتژی های کنترل ESP® (برنامه پایداری الکترونیکی)، سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب با لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی تأثیر می گذارد. این امر چابکی را بدون تأثیر منفی بر پایداری خودرو افزایش می دهد.
به ویژه قابل توجه: AMG DYNAMICS تعیین می کند که خودرو چگونه باید واکنش نشان دهد. این سیستم از سنسورهای موجود، از جمله، برای تعیین سرعت، شتاب جانبی، زاویه فرمان و نرخ انحراف استفاده میکند. به لطف یک اصل کنترل هوشمند خلبان، میتوان پیشبینی کرد که راننده چگونه میخواهد خودرو رفتار کند، بر اساس اقدامات راننده و دادههای حسگرها. مقررات برای شایستگی رانندگی پویای راننده تنظیم شده است – بدون هیچ گونه مداخله محسوس یا مخرب سیستم. راننده با دینامیک بالا در پیچ ها و کشش بهینه، و همچنین ثبات بالا و هندلینگ قابل پیش بینی، احساس رانندگی بسیار معتبری را دریافت می کند. حتی رانندگان باتجربه بدون احساس حمایت از سیستم، کمک بهینه دریافت می کنند.
- AMG DYNAMICS “Basic” به حالت رانندگی “Comfort” و “Electric” اختصاص داده شده است. این طراحی منجر به یک سواری بسیار پایدار با میرایی بالا می شود.
- “پیشرفته” در حالت “ورزشی” فعال می شود. خودرو به طور خنثی متعادل می ماند. کاهش میرایی انحراف و افزایش چابکی از مانورهای پویا مانند رانندگی در جاده های شهری پر پیچ و خم پشتیبانی می کند.
- “Pro” (مخفف “Professional”) بخشی از حالت “Sport+” است. در “Pro” راننده کمک بیشتری برای مانورهای رانندگی پویا دریافت می کند در حالی که چابکی و بازخورد از جاده در هنگام پیچیدن بیشتر می شود.
- “Master” با حالت رانندگی “RACE” همراه است. حالت “Master” برای رانندگانی طراحی شده است که می خواهند پویایی و لذت رانندگی را در مدارهای بسته تجربه کنند. “Master” تعادل وسیله نقلیه کمی بیش از حد فرمان، فرمان مستقیم تر و رفتار چرخشی چابک تر را ارائه می دهد. به این ترتیب «استاد» حداکثر چابکی را تضمین می کند و از پتانسیل پویا نسخه «S» به طور بهینه استفاده می کند. برای فعال کردن حالت “Master”، راننده باید از دکمه جداگانه در کنسول مرکزی استفاده کند تا ESP® را به حالت هندلینگ ESP® SPORT یا ESP® OFF تغییر دهد.
در حالت رانندگی “انفرادی”، رانندگان می توانند سطوح AMG DYNAMICS را “Basic”، “Advanced”، “Pro” و “Master” خود تنظیم کنند.
کنترل خوب و مقاوم در برابر محو شدن: سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی AMG با عملکرد بالا
بدون هیچ گونه مصالحه ای در مورد ترمزها: با توجه به مقادیر قدرت فوق العاده و عملکرد مرتبط، سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی با کارایی بالا AMG با کالیپرهای ثابت 6 پیستونی رنگ برنزی در جلو و کالیپرهای شناور 1 پیستونی در عقب به صورت استاندارد تعبیه شده است. با دینامیک رانندگی بالا سازگار است و بزرگتر از مدلهای تنها با موتور احتراقی است: دیسکهای ترمز کربن سرامیکی در محور جلو 420 × 40 میلیمتر (17 × 2 اینچ) و 380 × 32 میلیمتر (15 x 15 x) هستند. 1 اینچ) در محور عقب. سیستم ترمز با فواصل ترمز بسیار کوتاه و همچنین حداکثر پایداری و مقاومت در برابر محو شدن در هنگام استفاده زیاد تحت تأثیر قرار می گیرد. علاوه بر این، با عمر طولانی و پاسخگویی سریع به امتیاز می رسد. علاوه بر این، مواد سبک وزن باعث صرفه جویی در وزن اضافی و کاهش توده های فنر نشده می شود. ویژگی های راحتی شامل کمک استارت در سربالایی و ترمز اولیه/خشک در شرایط مرطوب است. با خاموش شدن جرقه و توقف خودرو، گیربکس به طور خودکار موقعیت پارک “P” را انتخاب می کند. در همین حال، ترمز دستی برقی هنگام دور شدن به طور خودکار رها می شود.
سفیر برند جدید will.i.am و کمپین بازاریابی: “همه چیز جز ساکت“
مرسدس-ای ام جی نیز در ارتباط با مدل هیبریدی جدید، راه جدیدی را ایجاد می کند. ستاره جهانی و کارآفرین آمریکایی will.i.am به عنوان یک شریک طولانی مدت و سفیر برند برای خودروهای “آینده عملکرد رانندگی” با پیشرانه الکتریکی عمل می کند. بنیانگذار و مرد اصلی Black Eyed Peas، نوازنده، تهیه کننده و کارآفرین فناوری، برنده هفت جایزه گرمی، یک جایزه امی، یک جایزه CLIO و یک بورسیه افتخاری از موسسه مهندسی و فناوری (IET) است.
اما این همه ماجرا نیست: will.i.am یک علاقهمند واقعی به خودرو است که وسایل نقلیه شخصی خود را با سطح بالایی از درک فنی و زیباییشناختی اصلاح میکند. او به نوآوری هایی که شکاف بین فرهنگ و فناوری را پر می کند، چشم تیزبین دارد. او تلاش می کند تا همه چیز را تا آخرین جزئیات بهبود بخشد، مرزها را گسترش دهد و موارد پذیرفته شده را تا زمانی که راه حل بهینه پیدا شود زیر سوال ببرد – درست مانند تیم مرسدس-AMG در هنگام توسعه مدل های خودروهای عملکردی و اسپرت. مشارکت بلندمدت بین will.i.am و مرسدس AMG بر پروژههای مربوط به آینده برقی و مضامین موسیقی این شرکت متمرکز است.
AMG GT 63 SE PERFORMANCE جدید DNA عملکرد رانندگی AMG را به آینده ای برقی منتقل می کند. بر این اساس، «همه چیز جز ساکت» مضمون و ادعای اساسی فیلم کمپین برای ارائه مدل جدید است. فیلم مرکزی فیلمی 60 ثانیهای است که توسط عکاس و کارگردان بریتانیایی، رنکین، طراحی و کارگردانی شده است و بهعنوان تداخلی پیچیده از ویژگیهای مشترک بین دو بازیگر will.i.am و AMG GT 63 SE PERFORMANCE ساخته شده است.