هیوندای اخیراً از کانسپت آیندهنگر EV رونمایی کرده است با نام هیوندای RN22e که نگاهی به عملکرد در عصر الکتریکی ارائه میکنند: N Vision 74 هیبریدی با سلول سوختی و RN22e کاملاً الکتریکی. در حالی که مدل اول بیشتر به آینده نگاه می کند، هیوندای RN22eبه خودروهایی با عملکرد صفر آلایندگی که بخش N شرکت به زودی به فروش می رساند بسیار نزدیکتر است. رانندگی با RN22e در یک مسیر، پیش نمایشی از پیشرانه در Ioniq 5 N آینده را ارائه می دهد که با برخی فناوری های جذاب دیگر تزئین شده است.
اگرچه به طور رسمی یک مفهوم فناوری است، اما برای دیدن خودروی تولیدی که در هیوندای RN22e نهفته است، نیازی به سخت گیری نیست. زیر اسکوپ ها، اسپویلرها و بدنه پهن، این سدان آیونیک 6 آینده است. مانند Ioniq 5 موجود ، بر روی پلتفرم E-GMP هیوندای با معماری پیشرفته 800 ولتی خود قرار دارد و اگرچه پیشرانه تمام چرخ محرک با توان خروجی بالا قرار است در نسخه N Ioniq 5 معرفی شود، اما پیشبینی می شود که زمان زیادی طول نمیکشد تا نسخه Ioniq 6 عرضه شود.
RN22e دارای همان بسته باتری 77.4 کیلووات ساعتی بکار رفته در کیا EV6 است و هیوندای همان اوج خروجی 430 کیلووات (577 اسب بخار) و گشتاور تا 546 پوند فوت را دارد. مهندسان این شرکت تأیید کردند که هیوندای RN22e موتورهای خود را با کیا به اشتراک می گذارد و موتور عقب از یک اینورتر دو مرحله ای استفاده می کند که دارای نیمه هادی های کاربید سیلیکون است. تفاوت سخت افزاری بزرگ هیوندای دیفرانسیل عقب دوکلاچه است که می تواند تا 100 درصد خروجی موتور عقب را به هر طرف ارسال کند.
RN22e معماری داشبورد Ioniq 5 و 6 را با دو صفحه نمایش دیجیتال و کنترل های تهویه مطبوع با نور پس زمینه آبی آرامش بخش حفظ می کند. اما قسمت اعظم فضای داخلی از جمله کفپوش ها به طور کامل از بین رفته است و یک رول کیج قابل توجه و صندلی های مسابقه ای محکم تعبیه شده است.
تجربه رانندگی در RN22e محدود به یک دوره کوتاه در بخشی از پیست بیلستر برگ در نزدیکی پادربورن آلمان بود که در محل انبار مهمات جنگ سرد سابق ساخته شده بود. هرمان تیلکه این مسیر را طراحی کرد که از توپوگرافی موقعیت خود برای ایجاد برخی تغییرات ارتفاعی وحشیانه استفاده می کند، با بسیاری از نواحی گوشه ای که توسط تاج ها پنهان شده اند. عملکرد شتاب بسیار شبیه به عملکرد EV6 GT است. هیوندای هیچ ارقامی رسمی را ذکر نکرده است، اما RN22e حداقل به اندازه کیا و سرعت 60 مایل در ساعت 3.5 ثانیه ای آن قدرتمند است. اما به زودی مشخص می شود که RN22e به طور قابل توجهی چسبندگی جانبی بیشتری دارد و همچنین در گوشه ها سبک تر و سبک تر به نظر می رسد.
بیشتر چسبندگی بدون شک به لاستیکهای پیرلی P Zero Corsa مربوط به مسیر پیشرو بود. اما سهولتی که میتوان در پیچهای هیوندای RN22eجابجا کرد و بهینهسازی کرد، نشان از هوشمندی سیستم چهار چرخ متحرک آن نیز داشت، که میتواند گشتاور را در سرتاسر محور عقب تغییر دهد تا به خودرو کمک کند بچرخد و وارد شود. لبه چسبندگی در برخی از گوشه های سریعتر Bilster Berg به طرز چشمگیری پایدار است. آلبرت بیرمن، مشاور فنی اجرایی هیوندای – و رئیس سابق تحقیق و توسعه – میگوید یکی از اهداف پروژه این است که به خودروهای برقی N تولیدی اجازه دهد که با سرعت 12.9 مایلی نوربرگ رینگ نوردشلایف را بدون افت عملکرد طی کنند.
RN22e دو عملکرد جدید برای تجربه دارد. اولین مورد یک سیستم صوتی تهاجمی است که از بلندگوها برای ایجاد صدایی شبیه موتور در داخل و خارج خودرو استفاده می کند و همچنین لرزش وزوز را از طریق پایه صندلی اضافه می کند. اگرچه این قانعکنندهتر از موسیقی متنهای علمی تخیلی ساخته شده توسط برخی خودروسازان دیگر بود، اما با توجه به عدم تغییر دنده، همچنان در مسیر تا حدودی حواسپرت کننده بود.
اینجاست که سیستم دوم وارد میشود: مهندسان هیوندای از آن به عنوان تعویض دنده مجازی یاد میکنند و از پدلهای فرمان استفاده میکند. هنگامی که سیستم روشن می شود، بلندگوها شروع به شبیه سازی صدای افزایش دور موتور می کنند و در نهایت اگر راننده به موقع به نسبت بعدی تغییر نکند، خودرو را به یک محدود کننده دور شبیه سازی شده می رساند. این به وضوح احمقانه است، اما به نوعی سرگرم کننده نیز مس یاشد. اگرچه این سیستم هنوز در حال توسعه است، مهندسان هیوندای میگویند که قصد دارند آن را با نمایشگر سرعت سنج و چراغهای افزایش دنده ادغام کنند و همچنین ویژگیهای قدرت یک موتور احتراقی را در سرعتهای مختلف مدلسازی کنند تا اثرات تعویض دنده کوتاه یا افزایش دنده زود هنگام را شبیهسازی کنند. حتی ممکن است به اندازه کافی مضحک باشد که بتوان به آن دست پیدا کرد.
هیوندای Ioniq 5 خودروی برقی سال 2022 ما است، با این پیروزی شایسته که هم با طراحی شیک و هم مجموعه قوی از فضایل منطقی آن به ثبت رسیده است. برای قضاوت از روی RN22e، نسخه N که به زودی از راه می رسد Ioniq 5 قرار است کمی دیوانه کننده به این ترکیب اضافه کند.
مشخصات فنی هیوندای RN22e
هیوندای RN22e نوع خودرو: موتور جلو و عقب، چهار چرخ متحرک، 5 سرنشین، سدان 4 در
PRICE نمونه اولیه آزمایشگاه نورد، برای فروش نیست
موتور جلو POWERTRAIN : AC با آهنربای دائمی، 215 اسب بخار موتور عقب: AC با آهنربای دائم، 362 اسب بخار قدرت ترکیبی: 577 اسب بخار گشتاور ترکیبی: 546 پوند فوت بسته باتری: لیتیوم یون خنک شده با مایع، شارژر داخلی 77.4 کیلووات ساعت 10 کیلووات: گیربکس ها، F/R: درایو مستقیم/درایو مستقیم
ابعاد فاصله محوری: 116.1 اینچ طول: 193.5 در عرض: 79.6 اینچ ارتفاع: 58.2 اینچ وزن ( C/D est): 4250 پوند
عملکرد ( C/D EST) 60 مایل در ساعت: 3.1 ثانیه 100 مایل در ساعت: 7.5 ثانیه 1/4 مایل: 11.3 ثانیه حداکثر سرعت: 161 مایل در ساعت
EPA FUEL ECONOMY ( C/D EST) ترکیبی/شهر/بزرگراه: 95/105/85 MPGe برد: 250 مایل
آلبوم تصاویر هیوندای RN22e