شاید از خود بپرسید یک دوج هورنت 2024 چیست؟ دوج هورنت خودرویی است که برای رقابت با خوودرو هایی همچون هوندا CR-V و تویوتا RAV4 به میدان آمده است. اما تا چه اندازه توانایی رقابت با این خودرو ها را دارد
هورنت کوچکتر از RAV4 است – فاصله بین دو محور آن حدود 2 اینچ کوتاهتر است، Dodge بیش از 4 اینچ از نظر ارتفاع کوتاهتر و نزدیک به 200 پوند سبکتر است – که معمولاً نقطه شروع خوبی برای اسپورت بودن است. “راز آشکار” در اینجا این است که هورنت کاملاً جدید در واقع یک آلفارومئو توناله پوستهدار شده است . چیزی که نه دوج و نه آلفا واقعاً نمیخواهند شما بدانید این است که هورنت و توناله هر دو بر پایه پلتفرم محبوب Jeep Compass ساخته شدهاند.
تویوتا RAV4 به معرفی بسیار کمتری نیاز دارد، زیرا با بیش از یک میلیون فروش، پرفروشترین خودروی سال 2022 در ایالات متحده بود. RAV4 Prime که امروز به آن نگاه می کنیم، نسخه پلاگین هیبریدی (PHEV) است که طبق گفته EPA، تنها با باتری می تواند 42 مایل را طی کند. در صورت نیاز به سفر دورتر، یک I-4 2.4 لیتری تنفس طبیعی 2.4 لیتری که به CVT متصل می شود، مستقیماً روشن می شود. قدرت خروجی کل انچیلادا چشمگیر است: 302 اسب بخار قدرت و 350 پوند فوت گشتاور، اگرچه ما در مورد ماشینی صحبت می کنیم که وزن آن نزدیک به 4400 پوند است. دوج هورنت R/T 2024 نوع مشابهی از PHEV است، اگرچه فقط با باتری 32 مایل کمتری را پوشش می دهد. با این حال، دوج دارای یک موتور 1.3 لیتری توربو I-4 است که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک غیر الهام بخش متصل شده است. هورنت R/T در مجموع 288 اسب بخار قدرت و 383 پوند فوت گشتاور ارائه می دهد.
در مورد ظاهر، دوج به راحتی پیروز است، به خصوص با رنگ بدنه طلای آکاپولکو. ظاهر خشمگین تویوتا ممکن است تا حدودی به تویوتا کمک کرده باشد، اما هنوز هم سبک خشمگین Robotech این شرکت را کمی اجباری و بی ظرافت می کند. لازم است اشاره کنیم که هورنت را با رنگ مشکی روی چرخ های کوچکتر دیده ایم و چیز خاصی نیست. با این حال، اگر دوج 53460 دلاری را که دوست دارد خرج کنید، حداقل یک خودروی شاسی بلند خواهید داشت.
اعداد تست
هورنت برای افرادی است که سریعترین وسیله نقلیه را در بخش شاسی بلندهای نه چندان جمع و جور می خواهند؟ خوب، راو4 پرایم تنها در 5.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت میرسد و در 5.6 ثانیه از Hornet R/T جلوتر است. در یک چهارم مایل، تویوتا فاصله را باز می کند و 14 ثانیه را با سرعت 99.8 مایل در ساعت در مقایسه با دوج 14.2 ثانیه ای با سرعت 96.1 مایل در ساعت ثبت می کند. بنابراین می توان به درستی گفت که در پایان 1320 فوت، دوج سریع ترین وسیله نقلیه نیست.
وقتی نوبت به اندازهگیریهای پویا میرسد، داستان خودش را برعکس میکند. ترمزهای هورنت به اندازه کافی قوی هستند تا خودرو را از سرعت 60 مایل در ساعت در 118 فوت متوقف کنند. کلاسورهای RAV4 برای همین کار به 131 فوت نیاز دارند. مزیت بزرگ، دوج. از نظر چسبندگی، دوباره Dodge است، با هورنت که میتواند 0.84 گرم (متوسط) روی پد اسکید ما را به وزن 0.75 گرم RAV4 بکشد. در کورس هندلینگ فیگور هشت ما، هورنت R/T در 26.5 ثانیه در مقایسه با RAV4 Prime 27.6 ثانیه کار را انجام می دهد. برای قرار دادن یک نکته خوب در مورد آن، هورنت به صورت پویا از RAV4 پیشی می گیرد. حیف که ما نمی توانیم در مورد عملکرد مستقیم آن چیزی بگوییم.
رانندگی روزانه
اگر بخواهم تویوتا RAV4 را برای لحظهای در اینجا شکست دهیم، باید بگوییم این یکی از آن وسایل نقلیه ای است که ایراد گرفتن از آن بسیار دشوار است و در واقع بسیار عالی به نظر می رسد … اگر هرگز با هیچ چیز دیگری رانندگی نکنید.” در واقع، پلتفرمی که RAV4 روی آن ساخته شده است – TNGA تویوتا – می تواند به عظمت رانندگی دست یابد. GR کرولا را ببینید، ماشینی که آلفارومئو خود را با آن معامله می کنم. و بله، یک شاسی خوب و سفت در زیر تمام حجمهای زاویهدار راو4 پرایم وجود دارد، اما تا حد زیادی با یک سواری خشن پنهان میشود، جایی که احساس میشود لرزش ثابت چرخهای عقب از روی فرمان میآید، موتوری به شدت کوبنده که نگه داشته میشود. در یک نکته خاص توسط CVT، و صدای جیغ لاستیک بسیار زیاد
در مورد دوج هورنت 2024 چطور؟ یک تجربه کاملا متفاوت در پیچ ها بیشتر از تویوتا سرگرم کننده تر است. در برخی از بهترین جاده ها در تپه های کم فرمانی کمتر، حداقل جیغ لاستیک ها. دوج (و آلفا؛ یا آلفا؟) جلو رفتند و یک دوشاخه جمعوجور و اسپرت، سرگرمکننده برای رانندگی ساختند. در شاسی بلند هیبریدی چه کسی می دانست؟ Hornet R/T به خودی خود یک خودروی اسپرت نیست، اما اگر به یک وسیله نقلیه نیاز دارید که بیشتر شما را با برق حرکت دهد، بارهای گاه به گاه Costco را به خانه ببرید و با مشکلات خوبی روبرو شوید. به جادههای عقب، دیگر نگاه نکنید. از دوج کلاه میبریم که این کار را انجام داده است. هرچه باشد، تایرهای میشلین PS4 تصادفی نیستند. حالا، تابستانها به جای تمام فصول چطور؟
برنده
حالا یک حقیقت سرد و سخت می آید. هر دو خودرو به عنوان خودروهای برقی خالص بهتر خواهند بود. بدترین قسمت هورنت شگفت انگیز زمانی است که موتور بنزینی بی هوس روشن می شود و گیربکس اتوماتیک شش سرعته با سرعت آهسته درگیر می شود. همان داستان برای بخش احتراق داخلی جذاب RAV4 Prime. تویوتا با 4391 پوند، 17 پوند سبک تر از تسلا مدل Y دو موتوره است، بنابراین لطفاً در مورد آسیب رساندن به محیط زیست توسط خودروهای الکتریکی سنگین از طریق لاستیک ها صحبت نکنید. حالا، اگر این دو در اطراف V-12 های شیرین با گیربکس های دوکلاچه با تعویض سریع دنده می چرخیدند، من ممکن است آهنگ متفاوتی بخوانیم، اما آنها کاملاً چنین نیستند و هرگز نخواهند بود. علاوه بر این، علیرغم اینکه PHEV ها روی کاغذ درخشان به نظر می رسند، توهم حمل و نقل سبز را ایجاد می کنند در حالی که در واقع برای محیط زیست عالی نیستند. و این زمانی است که صاحبان آنها به خود زحمت می دهند آنها را وصل کنند. به نظر میرسد که مصرفکنندگان به موارد بالا علاقه نشان میدهند، زیرا در شش ماه اول سال 2023، تسلا مدل Y از RAV4 پیشی گرفت و ما در اینجا درباره همه RAV4 صحبت میکنیم. بیایید همچنین توجه داشته باشیم که برد بلند مدل Y از 51880 دلار شروع میشود، ارزانتر از PHEV در اینجا، و این قبل از مشوقها است.
این ممکن است جایی در این داستان باشد که من سریع میکشم و چیزی شبیه این میگویم: «اگرچه ما از رانندگی با هورنت R/T خیلی بیشتر لذت بردیم، شما باید کاملاً RAV4 Prime را بخرید زیرا لیوانهای اضافی دارند.» اما نه همانطور که گلد گفت، “من انتظار داشتم تویوتا راو4 2023 مزیت عملی نسبت به هورنت داشته باشد که ارزش تحمل این شخصیت ساده را داشته باشد – فضای بار بسیار بزرگتر، یا صندلی عقب بهتر، یا شاید قیمت بسیار پایین تر. اما من واقعاً هیچ مزیت واضحی نمی بینم؛ به نظر نمی رسد هورنت به طور قابل توجهی از RAV4 کاربردی تر باشد.” آمین دوج نیازی نداشت که هورنت را به اندازه آن اسپرت و عالی برای رانندگی بسازد. دوج میتوانست به راحتی یک جیپ کامپس را دوباره پوست کند، یک نشان جدید روی آن بزند و آن را یک روز نامید. در عوض، به ایتالیا نگاه کرد،























