هیوندای با معرفی جنسیس G80 الکتریکی خانواده جنسیس را نیز وارد دنیای خودرو های الکتریکی کرد. خودروها با سرعت بسیاری به سمت الکتریکی شدن می روند و جنسیس نیز تصمیم ندارد از این قافله عقب بماند. به همین دلیل مدل G80 الکتریکی را معرفی نمود تا آغازی باشد برای خودرو های الکتریکی جنسیس
برای نسخه الکتریکی، پلت فرم M3 G80 از مهندسی اضافی و مواد سبکتر، از جمله اصلاح مجدد برخی قطعات فولادی در آلومینیوم یا فیبر کربن بهره میبرد. به گفته کمپانی این اقدامات 11 درصد از وزن آن که 5038 پوند است، کاهش یافته است. و سفتی شاسی 17 درصد افزایش یافت. سبکتر و سفتتر واژهای خوشآمد در اینجا هستند، زیرا جنسیس ادعا میکند که G80 الکتریکی هنوز هم تقریباً 600 پوند سنگینتر از نسخه گازی چهارچرخ محرک است.
پیوند قلب G80 شامل نصب تجهیزات الکترونیکی قدرت در جای V-6 3.5 لیتری توئین توربو و باتری 87.2 کیلووات ساعتی در زیر خودرو است. جنسیس G80 الکتریکی که به طور انحصاری در پیکربندی چهار چرخ متحرک دو موتوره موجود است، دارای خروجی ترکیبی است که 365 اسب بخار قدرت و 516 پوند فوت گشتاور دارد که در مقایسه با مدل 3.5T اسپرت با 375 اسب بخار و 391 پوند فوت، ارتقا یافته است. اما این یک تغییر در جاده است. کمپانی جنسیس سرعت 60 مایل در ساعت را در 4.9 ثانیه اعلام کرده است که تنها 0.2 ثانیه از آنچه ما برای نوع احتراقی ثبت کرده ایم، فاصله دارد. این باتری که به یک شارژر سریع 350 کیلوواتی DC متصل است، به 22 دقیقه زمان نیاز دارد تا از 10 تا 80 درصد شارژ شود. جنسیس میگوید با وصل شدن به پریز سطح 2، خالی تا پر شدن کمی بیش از هفت ساعت طول میکشد و می تواند مسافت 454 کیلومتر را طی کند
در حالی که سقف جنسیس G80 الکتریکی 0.2 اینچ بالاتر قرار دارد، شناسه واقعی آن یک جلوپنجره تاج جامد با خطوط مورب، فقدان لوله اگزوز و چرخهای توربین شکل 19 اینچی است. همچنین یک رنگ انحصاری به نام ماتیرا آبی وجود دارد که به خاطر آبهای فیروزهای رنگارنگ ساحل ماتیرا بورا بورا نامگذاری شده است. در جلو، الگوی جلوپنجره مورب درب درگاه شارژ را استتار می کند.
تغییرات در ابعاد داخلی بارزتر است. کف برآمده مورد نیاز برای قرار دادن باتری کم فشار، فضای سر را 0.8 اینچ در جلو و 1.5 اینچ در عقب کاهش می دهد. جنسیس میگوید محدودیتهای فضای سر، و همچنین مشکل افزایش وزن، به همین دلیل است که ایالات متحده سقف پانورامای خورشیدی را که در بازارهای دیگر ارائه میشود، دریافت نخواهد کرد. در قسمت عقب افراد قد بلند ممکن است کمی به مشکل بخورند. (چون زیر کابین باطری ها جای کذاری شدند ارتفاع کف کابین افضایش پیدا کرد) . جای پا ه و همینطور حجم صندوق نیز کوچکتر شده است
با این حال، هیچ چیز در بخش لوکس از دست نمی رود، زیرا کابین جنسیس G80 الکتریکی همچنان مکانی پررونق برای لذت بردن است. سطوح صندلی ها منشا چرم گاوی خود را حفظ می کنند، اما چرم ناپا از طریق پوست درخت کاج و گندم سیاه که در فرآیند رنگرزی استفاده می شود، رفتار سازگار با محیط زیست بیشتری پیدا می کند. در کنار فضای داخلی مشکی و قهوه ای، کابین دو رنگ سفید گلاسیر و سبز تیره در انحصار G80 الکتریکی خواهد بود. دکور دوم همچنین دارای تزئینات چوبی آهنگری است که در آن غان دور ریخته شده از ساخت مبلمان در رزین فشرده می شود تا روکشی مرمری ایجاد کند.
کیفیت سواری به طور کلی در همه مسیرها خوب است اما در بدترین مسیرها. به لطف دمپرهای تطبیقی با هدایت دوربین و حذف فعال نویز، همراه با خاموش کردن صدای زیاد، الکتریک G80 یک فیلتر خوب برای جدا کردن سرنشینان از ته لنگه بیرونی قرار می دهد. با این حال، در حدود 80 مایل در ساعت، سر و صدای موتورها می تواند راه خود را به داخل کابین پیدا کند
در اینجا کالیبراسیون پدال گاز و ترمز نسبت به G80 معمولی حساسیت کمتری نسبت به G80 در هنگام باز کردن دارد. همراه با حرکات بدنه کنترل شده و فرمان استاندارد چرخهای عقب، G80 برقی یکی از ابزارهای تیزتر در سوله اجرایی برای کاوش در جادههای پشتی مارپیچ و پر درخت است. اگرچه تقسیم گشتاور 50-50 سیستم چهار چرخ متحرک از جلو به عقب همیشه هنگام رانندگی تهاجمی متصل است، این سدان در حالت رانندگی با حالت ثابت به عقب برمی گردد تا کارایی خود را افزایش دهد.
جنسیس G80 الکتریکی اواخر امسال وارد بازار می شود و ایالات متحده یک سطح تریم تک و کاملاً بارگذاری شده را دریافت می کند. قیمت هنوز اعلام نشده است، اما ما انتظار داریم که بیش از 71595 دلاری که برای مدل G80 3.5T با تجهیزات مشابه هزینه دارد، حق بیمه اضافی داشته باشیم. مانند GV60 SUV ، فروش در ابتدا به کالیفرنیا، کانکتیکات، نیوجرسی و نیویورک محدود خواهد شد.