بی ام و سری 7 2023 جدید رقیبی دیرینه مرسدس S کلاس
سرفصل جدید نسل هفتم BMW سری 7 ، پرچمدار جدید خودرو های برقی این برند، سدان تمام الکتریکی i7 است. در حالی که مطمئناً بیشترین توجه را به خود جلب می کند، در کنار خانواده به روز شده ای از سری 7 احتراقی رونمایی می شود که با موتور V8 کاملاً جدید در دسترس است که مطابق با خودروهای برقی تنظیم شده است. قدرت شگفت انگیز 536 اسب بخار BMW خط 7 جدید را برای ارائه عملکرد تقریباً یکسان و بسته لوکس در سه پیشرانه متمایز، در تعهدی جسورانه به موتورهای احتراق داخلی (ICE) و خودروهای برقی برای سالهای آینده توسعه داده است.
سه نسخه از بی ام و سری 7 2023
ب ام و می گوید پلت فرم جدید سری 7 از ابتدا به گونه ای طراحی شده بود که برای طیف وسیعی از سه نوع محرک مختلف، از جمله دو مدل هیبریدی ملایم جدید که امروز معرفی شدند، یک پلاگین هیبریدی آینده، و i7 کاملا الکتریکی و هر سه، انعطاف پذیر باشد. پیشرانه ها را می توان در یک خط مونتاژ در کارخانه دینگولفینگ BMW تجهیز کرد. اکنون، در مورد آن چهره… خط 7، از جمله X7 SUV اخیراً به روز شده، همچنین به طور انحصاری دارای جزئیات جدید چراغ های جلوی تقسیم شده، حداقل در حال حاضر، برای متمایز کردن بالاترین محصولات لوکس این برند است.
سری 7 جدید با سه مدل جدید عرضه میشود که دو مدل از آنها از سوخت احتراقی استفاده میکنند. جالب ترین مورد از این دو مدل 2023 BMW 760i xDrive تمام چرخ متحرک است که دارای یک موتور کاملاً جدید V-8 است. ب ام و مطمئن است که توسعه پیشرانه 7 جدید را از قبل برنامه ریزی کرده است تا با انتظارات مقررات جهانی پس از سال 2030 مطابقت داشته باشد.
موتور بی ام و سری 7
موتور 4.4 لیتری توربوشارژ V-8 بی ام و سری 7 دارای یک منیفولد اگزوز کراس بانکی جدید، خنک کننده روغن خارجی اضافه شده با پمپ روغن جدید و مخزن روغن سبک تر، عملکرد توربوشارژر بهبود یافته است و به یک سیستم استارت-ژنراتور هیبریدی ملایم 48 ولتی متصل است. به یک گیربکس هشت سرعته اسپرت جدید با بازیابی تطبیقی ترمز احیا کننده. V-8 جدید با قدرت 536 اسب بخار (همان قدرت i7 جدید) با حداکثر گشتاور 553 پوند فوت است. شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت در 4.2 ثانیه تخمین زده می شود.
760i جدید به BMW 740i s-Drive مدل 2023 ملحق شده است که دارای یک موتور توربوشارژ 3.0 لیتری سیکل میلر ارتقا یافته است (که اکنون با نام رمز B58TU2 شناخته می شود)، با محفظه های احتراق بازطراحی شده و درگاه های میل سوپاپ ورودی متغیر. زمان بندی، و همچنین به یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی با گیربکس اسپرت جدید مرتبط است.
راهاندازی هیبریدی خفیف I-6 بهروزرسانی شده، 375 اسببخار (افزایش 40 اسببخار نسبت به تنظیمات خروجی معادل) و حداکثر گشتاور 383 پوند بر فوت تولید میکند، اگرچه میتوانید برای مدت کوتاهی تا 398 پوند فوت با ویژگی تقویت شتاب دست پیدا کنید. بی ام و مدعی است که شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت در 5 ثانیه می رسد. BMW هفته گذشته در یک میزگرد به خبرنگاران تایید کرد که هیچ پیشنهاد V-12 آینده (خارج از کاتالوگ رولز رویس) وجود نخواهد داشت.
سیستم 48 ولتی آن برد در بی ام و سری 7 برای 147 پوند فوت گشتاور اضافی و توان خروجی 12 اسب بخار افزایش یافته و انرژی را از باتری 48 ولتی زیر صندوق که توسط سیستم ترمز احیا کننده شارژ می شود، می مکد. همچنین می تواند برق سیستم الکتریکی 12 ولتی خودرو را تامین کند.
مدل تمام الکتریکی i7 دارای یک بسته باتری گرمایشی 101.7 کیلووات ساعتی قابل استفاده است که به دو واحد محرک موتور الکتریکی، یکی در هر محور متصل شده است، که خروجی ترکیبی 536 اسببخار و 549 پوند فوت گشتاور را کاهش میدهد – به طور خاص تنظیم شده است تا کاملاً مطابق با آن باشد. خواهر و برادر 760i مدل ICE. در خلاصه مدل خاص خود از آن سدان که در حال حاضر نیز منتشر شده است، به جزئیات بیشتری در مورد BMW i7 پرداخته ایم.
سیستم تعلیق بی ام و سری 7
سری 7 جدید در مسیر عریضتری قرار میگیرد و 1.9 اینچ در جلو و 0.16 اینچ در عقب رشد میکند و برای بهبود استحکام بدنه و قابلیت هندلینگ روی چرخهای بزرگتر و تایرهای پهنتر سوار میشود. این سیستم تعلیق جلوی اصلاح شده با بازویی های دوبل و سیستم تعلیق عقب پنج پیوندی را سوار میکند، با نصب فرمان الاستیک جدید برای «بهبود ویژگیهای صوتی» و پایههای آبی جدید برای محور عقب که راحتی سواری را بهبود میبخشد.
همه مدلهای سری 7 دارای سیستم تعلیق بادی تطبیقی دو محوره استاندارد با دمپرهای خودکار و کنترل الکترونیکی هستند، با متعادلسازی موضعی هوا در هر چرخ که به حفظ «ارتفاع بهینه سواری» حتی در سرعتهای بالا کمک میکند. ارتفاع سواری در حالت اسپورت 0.4 اینچ کاهش مییابد و خودرو بدون توجه به سرعتهای بالای 87 مایل در ساعت، این میزان کاهش مییابد. همچنین، تعلیق را می توان به صورت اختیاری 0.8 اینچ افزایش داد. سیستم فرمان تمام چرخ BMW، Integral Active Steering، در 740i اختیاری است اما در 760i xDrive استاندارد است که شعاع گردش خودرو را 2.5 فوت کاهش می دهد.
ب ام و “بسته اسپرت M” که معمولاً در مدل های دیگر آپشن است برای این دو خودروی احتراقی استاندارد است، اما در i7 بدون هزینه اضافی اختیاری است. این بدان معناست که چرخهای M 20 یا 21 اینچی روی لاستیکهای ترکیبی با کارایی بالا یا تایرهای تمام فصل، فرمان کف تخت و تزئینات بیرونی تیرهتر. BMW بسته اختیاری M Sport Professional ترمزهای M Sport را با کالیپرهای مشکی یا آبی اضافه میکند، یک اسپویلر کوچک در عقب اضافه میکند و ویژگی جلوپنجره روشنایی خودرو را حذف میکند.
چه چیزی جدید در داخل است؟ تعداد زیادی از صفحه نمایش.
یک صفحه نمایش خمیده جدید با جدیدترین نسخه سرگرمی اطلاعاتی iDrive BMW که از کنسول وسط تا پشت فرمان کشیده شده است. کنترل ارگونومی هنوز یک چیز است، و چیدمان داخلی جدید به طور خاص برای ارگونومی بهتر و کنترل صدا، با حداقل نقاط تماس، نقشه برداری شده است. نوار تعاملی جدید BMW نوار تزئینی کریستالی را به یک صفحه کنترل حساس به لمس تبدیل می کند که دارای کنترل آب و هوا، چراغ های خطر، باز شدن محفظه دستکش و دکمه بستن در است.
چرم مرینو در 760i xDrive استاندارد است و BMW 740i شش سیلندر با یک جنس چرم مانند Veganza جدید روکش شده است که در چهار رنگ موجود است. یک دوربین روی سقف به راننده اجازه میدهد به صندلیهای عقب نگاه کند، اما همچنین به مالکان اجازه میدهد با استفاده از برنامه تلفن جفت شده خودرو، از راه دور خودرو را بررسی کنند. BMW می گوید در صورت تمایل می تواند از سرنشینان نیز سلفی بگیرد.
سری 7 جدید همچنین دارای دو تراشه موبایل سازگار با 5G است، یکی برای سیستم های خودرو، و دیگری شخصی که می تواند برای برقراری تماس و اتصال به برنامه های متصل به اینترنت در صفحه نمایش منحنی جدید انتخاب شود. در عقب، سیستم صدای فراگیر Diamond Bowers & Wilkins با بلندگوهای پشتی سر میتواند برای برقراری و پذیرش تماسهای تلفنی استفاده شود.
یک سینمای واقعی
از سوار شدن در سدان لوکس فول سایز خود بیشتر از رانندگی با آن لذت می برید؟ قطعه مهم سری 7 جدید، تجربه اختیاری 4750 دلاری سینمای عقب است که به همان اندازه که به نظر می رسد مضحک است. یک صفحه نمایش 31.3 اینچی لمسی 8K با Amazon Fire TV روی سقف در قسمت سرنشینان عقب نصب شده است و به صورت الکترونیکی تا می شود و در صورت عدم استفاده از مسیر خارج می شود. سایر برنامهها، از جمله YouTube و Netflix، میتوانند در پروفایلهای مختلف کاربر برای تجربه کاربری مناسب وارد سیستم شوند. روی نمایه خود کلیک کنید، و احتمالاً دقیقاً مانند تلویزیون در خانه، باید به همه موارد خود وارد شوید.
برخی از انیمیشن های صوتی این وسیله نقلیه توسط هانس زیمر برنده اسکار ساخته شده است، که همچنین موسیقی متن آهنگ های درایو ملودیک را برای مدل تمام الکتریکی و در غیر این صورت بسیار بی صدا i7 ساخته است. ملودی استارت آپ انیمیشن تئاتر یکی از صداهای ساخته شده است.
کمک راننده
بی ام و با Mobileye برای نسل هفتم سری 7 همکاری کرده و ادعا می کند که این خودرو دارای اولین کاربرد در جهان از دوربین های 8.0 مگاپیکسلی جدید است که میزان سخت افزار مورد نیاز برای سنسور و آرایه دوربین را کاهش می دهد، در حالی که میزان داده های قابل اندازه گیری را دو برابر می کند. برای تجزیه و تحلیل سیستم های کمک راننده آنبورد.
بسته اختیاری دستیار رانندگی حرفه ای با دستیار بزرگراه به راننده اجازه می دهد تا در بزرگراه ها با سرعت 80 مایل در ساعت به صورت هندزفری حرکت کند، با یک سیستم نظارت بر راننده برای اطمینان از اینکه روی جاده پیش رو تمرکز کرده و در صورت نیاز می تواند عملیات را به عهده بگیرد. اختیاری BMW Live Cockpit Professional یک فید ویدیوی واقعیت افزوده را بر روی صفحه نمایش جلوتر از راننده ارائه می دهد، با اطلاعات بازخوانی و راهنمایی که بر روی یک فید زنده از دیدگاه راننده ترسیم شده است.
از دیگر سیستمهای کمک راننده میتوان به کروز کنترل فعال با عملکرد Stop & Go، دستیار محدودیت سرعت، هشدار خروج از خط، کاهش برخورد شهری، پارک خودکار، و همچنین فرمان و کمک کنترل بین خطوط اشاره کرد. ب ام و قول می دهد که رانندگان کنترل زیادی بر تنظیمات درایو خودرو خواهند داشت، اگر همچنان بخواهید وسایل را خاموش کنید و رها کنید. آیا این همه فناوری جدید با موفقیت از استایل منحصر به فرد جلویی 7 منحرف خواهد شد؟ یا این استایل یک ویژگی خواهد بود، نه یک اشکال؟ فقط زمان می تواند بگوید.