آئودی RS5 2023 کوپه و اسپرت بک تند و تیز تر از همیشه. اما آیا این برای رقابت در بازار کافیست. با بررسی آئودی RS5 2023 به این نکته پی خواهیم برد
در بهار 2022، آئودی اعلام کرد که یک بسته رقابتی برای آئودی RS5 ارائه خواهد کرد. این برای هر دو مدل کوپه و اسپورت بک در دسترس خواهد بود و تغییراتی در سیستم تعلیق به همراه بهبودهای دیگر در هندلینگ از طریق کاهش وزن، تایرهای جدید و کالیبراسیون مجدد پارامترهای مختلف نرم افزاری به خودرو اضافه می گردد. با این حال، برخلاف زمانی که BMW نام Competition را برای یک خودرو به کار میبرد، RS5 هیچ قدرت اضافی دریافت نمیکند، بنابراین موتور 2.9 لیتری توئین توربو V6 همچنان 444 اسب بخار قدرت و 442 پوند فوت گشتاور ارائه میکند. آیا این چیز بدی است، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که BMW M4 پایه در حال حاضر 473 اسب بخار قدرت دارد؟
مشتریان آئودی RS به طور خاص خواستار تجربه رانندگی جذاب تر و هیجان انگیزتر شده اند و مهندسان حاضر در راه اندازی پیست در آسکاری ریس در اسپانیا گفتند که تکمیل این بسته سه سال طول کشید. باید دلیلی وجود داشته باشد که آنها با اسب بخار بیشتر مخالفت کردند، به همین دلیل هردو خودرو مورد تست قرار گرفتند تا دلیل مشخص شود
طراحی بیرونی آئودی RS5 2023
ارتقاهای ظریف نشانه ای از افزایش عملکرد را می دهد
آئودی RS5 در حال حاضر یک ماشین خوش تیپ است و علیرغم اینکه نسل فعلی آن در سال 2017 رونمایی شد، به روز رسانی های کوچک آن را تازه نگه داشته است. برای آئودی RS5 2023 ، افزایش ظرافت و زیبایی دوباره مورد توجه قرار گرفت. پکیج اپتیک مات کربن در اینجا به کار گرفته شده است و یک اسپلیتر جلو، درپوش آینه ها، تیغه های جانبی و تریم دیفیوزر عقب در فیبر کربن با روکش بدون درخشندگی اضافه شده است. اگزوزهای بیضی شکل اگزوز جدید که به زودی به آنها خواهیم پرداخت، اکنون مشکی مات هستند. برای تهاجمی بیشتر، تریم ها و نشان های بیرونی اکنون به صورت استاندارد مشکی براق هستند، اما چرخ های 20 اینچی بزرگ ترین تغییر هستند. این چرخها 4.4 پوند سبکتر از چرخهای معمولی RS5 هستند و دارای طراحی آسیابشده هستند.
هشت رنگ برای بدنه آئودی RS5 2023 در همه بازارها ارائه می شود: آبی آسکاری، خاکستری دیتونا، سفید گلاسیر، مشکی میتوس، خاکستری ناردو، آبی ناوارا، قرمز تانگو، و سایه جدید منحصر به فرد Competition که Sebring Black است. این یک رنگ متالیک با نکات آبی است و در زیر نور خورشید درخشان به نظر می رسد و بسیار خاص می باشد. در زیر کاپوت هم برخی قسمت ها از فیبر کربن می باشند.
برای کسانی که میدانند، این تغییرات طراحی محدود و بهسختی شاهدی بر افزایش عملکرد است، اما برای بینندگان معمولی، این میتواند فقط یک RS5 دیگر باشد. خوب یا بد بودن آن بستگی به تعریف شما از استایل سلیقه دارد، اما ما آن را دوست داریم.
طراحی داخلی
در داخل آئودی RS5 2023 ، تغییرات به سختی آشکار است. متأسفانه، در حالی که اروپا و سایر بازارهایی که به RS4 دسترسی دارند، به صندلیهای فوقالعادهای دست پیدا میکنند، ما صندلیهای اسپرت معمولی داریم. با این حال، شکایت نمی کنیم. تنظیم اینها آسان است، و یک موقعیت رانندگی ایده آل با پشتیبانی کافی از پاها تنها در چند ثانیه امکان پذیر است. در سفرهای طولانی در منطقه Ronda اطراف پیست، این صندلیها پشتیبان و راحت هستند و در مسیر، هرگز راننده را ناراحت نمی کنند. داشبورد نیز تقیر چندانی نکرده است
لوازم داخلی آئودی RS5 2023 به دلیل این واقعیت قابل توجه است که ترکیب اختیاری Dinamica و Pearl Nappa به نظر می رسد و احساس فوق العاده ای دارد، علی رغم این واقعیت که این دینامیکا از 45٪ الیاف PET بازیافت شده ساخته شده است. در واقع، فرمان، اهرم دنده، و کنسول وسط با تزئینات آلکانترا، تقریباً هیچ تفاوتی در لمس در مقایسه با تزئینات جیر مصنوعی ایجاد نمیکند.
برای اینکه کابین کمی RS5 2023 خاصتر شود، منبتهای کربنی با قسمت های مشکی براق روی صندلیها و سایر قسمتها تکمیل میشوند، در حالی که کمربندهای ایمنی لبههای قرمز دارند و تشکهای کف بهعلاوه آرمهای RS به همان شکل عمل میکنند. کابین مکانی اسپرت و در عین حال راحت برای ساعتها گذراندن است، اما باز هم، کسانی که به دنبال رانندگی یک سوپر اسپرت هستند، صندلیهای جذابتر را آرزو میکنند.
تغییرات فنی و کاهش وزن
در حالی که زیبایی آئودی RS5 2023 ممکن است تغییر چندانی نکرده باشد، آنچه در زیر پوست اتفاق افتاده است چیز کوچکی نیست. آن چرخهای ویژهای که وزن فنر نشده را کاهش میدهند و لاستیک Pirelli P Zero Corsa که بهطور خاص برای خودرو ساخته شده است و سیستم تعلیق کویلاور جدید به آن اضافه شده است. آئودی RS5 2023 در ارتفاع خودرو 10 میلی متر پایینتر از یک RS5 معمولی تحویل داده می شود، اما می توانید ماشین را 10 میلی متر دیگر نیز پایین بیاورید.
RS5 2023همراه با وجود میلههای نوسانی قویتر در جلو و عقب، و همچنین کالیبراسیون مجدد دیفرانسیلهای جلو و عقب، هدف این خودرو تیزتر و مستقیمتر بودن و کم فرمانی را کاهش میدهد. همچنین عایق صدای کمتری بین کابین و محفظه موتور وجود دارد و این نه تنها باعث کاهش وزن می شود بلکه به خودرو شخصیت بیشتری می بخشد. اگزوز اسپرت جدید RS که برای اولین بار برای RS5 است، راحت تر شنیده می شود. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تیپترونیک نیز مجددا کالیبره شده است و لنت ترمزهای جلوی سرامیکی کربنی اختیاری اکنون استاندارد هستند. این درپوش ها مقداری وزن را کاهش می دهند، اما میله های تثبیت کننده ضخیم تر این صرفه جویی را خنثی می کنند.
در مجموع، خودرو حدود 16 کیلوگرم شده است. آئودی میگوید در حالی که تشخیص هر یک از این تغییرات بهصورت مجزا دشوار است، مجموع همه این قطعات خودرویی عالی است که بهتر از همیشه کنترل میشود.
رانندگی
این خودرو در حالتهای خودکار (پیکربندی متعادل، پیشفرض آئودی) و Comfort بدون تغییر است و مانند یک RS5 معمولی رفتار میکند – و این عالی است. اما وقتی به Dynamic تغییر میدهید، تفاوت واضح است.
وقتی گاز را کاملاً خاموش میکنید، نوعی کلیک تقریباً نامحسوس وجود دارد، و اگرچه ممکن است روی کاغذ احمقانه به نظر برسد، اما واقعاً به شما کمک میکند ورودی های دریچه گاز را بهتر قضاوت کنید. نسبت فرمان نیز به طور قابل توجهی متفاوت است، با وزن بسیار بیشتر. اکنون نسبت ثابت 1:13.1 در Dynamic است و هر چه بیشتر چرخ را بچرخانید، مقاومت بسیار بیشتری خواهید داشت. با این حال، کامل نیست.
فرمان احساسی عجیب به خارج شدن از پیچ دارد که شاید به دلیل کاهش وزن زیاد خودرو باشد.
علاوه بر این، RS5 از فرمان الکتریکی به جای نصب پمپ هیدرولیک فرمان استفاده می کند. خوشبختانه لاستیک های Pirelli P Zero Corsas عالی هستند، بنابراین شما به راحتی محدودیت را در جاده های عمومی پیدا نخواهید کرد و می توانید به سختی در مسیر حرکت کنید، اما وقتی آنها رها می شوند، به اندازه کافی از آن آگاه نخواهید شد، مگر اینکه کلاه ایمنی و پنجره های بسته به جیغ لاستیک اجازه می دهد تا شما را از کاهش چسبندگی مطلع کند. این یک گیره کوچک است که برای کشف آن نیاز به رانندگی hamfisted دارد
سیستم ESP تقریباً مطمئناً از برخورد شما به دیوار جلوگیری می کند. اساسا، شما آزادی بیشتری برای کشف محدودیتهای خود و خودرو دارید، اما رانندگان باتجربه با همه چیز لذت بیشتری خواهند برد. این خودرو بدون پرستارهای الکترونیکی در محل کار زنده میشود، و سه سال توسعه و ارتقاء با همه چیز به وضوح آشکار میشود.
سیستم تعلیق اسپرت RS حرفه ای (کویلورهای قابل تنظیم با نرخ فنر بالاتر و دمپرهای قابل تنظیم سه جهته) و دیفرانسیل های تنظیم مجدد به شما کمک می کند تا اگر پدال گاز را زود فشار دادید، مقداری بیش فرمانی پیدا کنید، بنابراین خودرو راحت تر می چرخد، اما این انتظار را نداشته باشید. مانند یک ماشین مجهز به حالت دریفت رفتار کنید. می خواهد سریع برود، نه بی جهت به پهلو.
همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، این خودرو دارای کاهش صدای کمتری است – صرفه جویی در حدود 18 پوند وزن به تنهایی – و یک سیستم اگزوز جدید. این باعث میشود صدای غرش موتور 2.9 لیتری توئین توربو V6 جذابتر شود و چرخاندن موتور به خط قرمز جذابتر است. وقتی صحبت از خط قرمز شد، اگر در Dynamic هستید و گیربکس را در حالت دستی دارید، خودرو دیگر مجبور به تعویض دنده نخواهد شد، بنابراین میتوانید تمام روز را به لیمیتر بکوبید تا زمانی که صفحه نمایش RS به شما بگوید که همه چیز خیلی داغ شده است. با این حال، آئودی به شما فرمان آزاد نداده است و نمی توانید خیلی زود دنده را پایین بیاورید. این احتمالاً چیز خوبی است، یا گیربکس و موتورهای شکسته امری عادی خواهد بود.
از نظر ارقام، شما هنوز 444 اسب بخار قدرت دارید، اما ECU اصلاح شده، لاستیک های جدید و به روز رسانی های انجام شده در دیفرانسیل و گیربکس به این معنی است که 0-60 در هر دو مدل کوپه و اسپورت بک 0.1 ثانیه کاهش می یابد و اکنون در 3.7 عرضه می شود. و به ترتیب 3.8 ثانیه. همچنین محدودیتهای سرعت هر دو خودرو با بسته Competition از 155 مایل در ساعت (یا 174 مایل در ساعت اختیاری) به 180 مایل در ساعت افزایش یافته است. ماشین سریع است و به حال خود، گیربکس با فشار دادن به دنده ها آویزان می شود، بنابراین صرف نظر از اینکه چقدر درگیر باشید، بسیار لذت بخش است.



















